Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yaşar - Masal - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am                     Dm
Burkar içimi bir sızı içim boğulur
                   E7
Sanki peri padişahının kızı
     Dm               Am  E7       Am
Bu kadar naz sabır kalmaz etme ne olur
 
Am                         Dm
Sarkar içime bir hasret içimde durur
                  E7
Sanki anka kuşu musun mübarek
    Dm                      Am  E7        Am
Kavurup kasıp sırra kadem basıp gitme ne olur
 
Am                                        Dm
Masal bu ya oldu ya cezbime tutuldu ya kaçma
Am         E7                 Am
Böyle biri karşına kaç kere çıkar
 
Am                       E7
Geldi deli efkarın içimi sardı
                          Am
Gir sinemin sinemin içine yar
                             E7
Bak yaş oldun didemin ucunda varsın
                         Am
Ak sinemin sinemin içini sar
 
Am                   Dm
Bu hayal meyal masal hep okuduğum mu
     E7                      Am
Seni ejdarhanın elinden alıp koruduğum mu
     Dm                 Am
Hani kahramanlar gibi sevecekken seni
         E7                           Am
Masal bitti yaş akacak bak farketmedin mi
 
Am        E7       Am           E7       Am
Yalnız varsız demektir elsiz kolsuz demektir
Am       E7       Dm         E7          Am
Kalan yalnız kalırsa giden insafsız demektir
 
Am                       E7
Geldi deli efkarın içimi sardı
                          Am
Gir sinemin sinemin içine yar
                                   Dm
Sen bitmişsin kuşlar gider dostlar gitmiş
E7                  Dm  E7  Am
Bir varmışsın bir yok   muş sun
NotlarX
Tab
Söz: Yaşar
Müzik:
 Yaşar
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.