Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Madonna - Ghosttown - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm   C   F   Gm7

 Dm                   C
Maybe it was all too much
     F                 Gm7
Too much for a man to take
Dm                      C
Everything's bound to break
 F
Sooner or later, sooner or later

 Dm                     C
You're all that I can trust
 F                  Gm7
Facing the darkest days
Dm             C
Everyone ran away
     F
But we're gonna stay here 

We're gonna stay here

Dm           C
   Ah ah ah,   ah ah ah
F                       Bb
I know you're scared tonight
Dm           C
   Ah ah ah,   ah ah ah
F                      Gm7
I'll never leave your side


  Bb
When it all falls 
        F
When it all falls down
C
I'll be your fire 
          Dm
When the lights go out
  Bb
When there's no one
       F
No one else around
 C
We'll be two souls in a ghost town

          Bb     F    C
When the world gets cold
Dm
I'll be your cover
 Bb     F    C
Let's just hold
Dm
Onto each other
  Bb
When it all falls 
        F
When it all falls down
 C                        Dm
We'll be two souls in a ghost town

Repete Intro: Dm  C  F  Gm7


 Dm                      C
Tell me how we got this far
F                 Gm7
Every man for himself
Dm                    C
Everything's gone to hell
 F
We gotta stay strong 

We're gonna hold on

  Dm                      C
This world has turned to dust
F                      Gm7
All we've got left is love
Dm                       C
Might as well start with us
 F
Singing a new song

Something to build on

Dm           C
   Ah ah ah,   ah ah ah
F                       Bb
I know you're scared tonight
Dm           C
   Ah ah ah,   ah ah ah
F                      Gm7
I'll never leave your side


  Bb
When it all falls 
  F
When it all falls down
C
I'll be your fire 
  Dm
When the lights go out
  Bb
When there's no one
 F
No one else around
 C
We'll be two souls in a ghost town

          Bb    F       C
When the world   gets cold
Dm
   I'll be your cover
 Bb    F       C
Let's   just hold
Dm
   Onto each other
  Bb
When it all falls 
  F
When it all falls down
 C                 Dm
We'll be two souls in a ghost town


Dm                 A7
   I know we're alright
                       Bb
Cause we'll never be alone

In this mad mad 
F          C/E    Dm
  In this mad mad world
              A7
Even with no light
                        Bb
We're gonna shine like gold

In this mad mad 
F          C/E    Bb   F   C   Dm   Bb   F   C
  In this mad mad world


  Bb
When it all falls 
        F
When it all falls down
C
I'll be your fire 
          Dm
When the lights go out
  Bb
When there's no one
       F
No one else around
 C
We'll be two souls in a ghost town

  Bb
When it all falls 
  F
When it all falls down
C
I'll be your fire 
  Dm
When the lights go out
  Bb
When there's no one
 F
No one else around
 C
We'll be two souls in a ghost town

          Bb    F       C
When the world   gets cold
Dm
   I'll be your cover
 Bb    F       C
Let's   just hold
Dm
   Onto each other
  Bb
When it all falls 
  F
When it all falls down
 C                 Dm
We'll be two souls in a ghost town
  Bb
When it all falls 
  F
When it all falls down
 C                 Dm
We'll be two souls in a ghost town
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar