Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mustafa Sandal - Pazara Kadar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Cm  Cm  Gm  Cm Cm  Ab  Fm  Gm

Cm            Gm
Aşkına kurban olayım, olayım
Cm              Gm
Mahşere gel de, geleyim, geleyim
Bb              Cm
Tek sözün yeter can feda sana
Ab               Gm
Her şeyim senin, uğruna öleyim
Cm     Gm
Canımı vereyim

Bb              Cm
Tek sözün yeter can feda sana
Ab               Gm
Her şeyim senin, uğruna öleyim
Cm     Gm
Canımı vereyim

Cm
Pazara kadar değil, mezara kadar
              Gm
Gelirim senle Fizan'a kadar
Cm 
Ayrılmak yok en son gün bile
Ab         Fm       Gm
Tarih bizi yazana kadar

Cm             Gm
Sevmişim seni, vazgeçer miyim
Cm           Gm
Yerini kimse alamaz, alamaz
Bb               Cm
Sen kalbimdesin, dilimde değil
Ab              Gm
Bu ömrüm senin, yoluna sereyim
Cm     Gm
Canımı vereyim

Bb               Cm
Sen kalbimdesin, dilimde değil
Ab              Gm
Bu ömrüm senin, yoluna sereyim
Cm     Gm
Canımı vereyim

Cm
Pazara kadar değil, mezara kadar
              Gm
Gelirim senle Fizan'a kadar
Cm 
Ayrılmak yok en son gün bile
Ab         Fm       Gm
Tarih bizi yazana kadar
NotlarX
Tab
Söz:  Yalçın Polat
Müzik:
  Yalçın Polat
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar