Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kurtuluş Kuş - Her Yanım Kan (Burak Bulut) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em  C  Em  C

Em
Benimle kal desem yanımda ol desem
C
Sanırım vazgeçmem çekip de gitmesen
Em
Hayattan beklentim zaten kalmadı
C
Limansız gemi düşün aynı yerde sen ve ben

Em
Kaybolurum vibe'ından bak içimde kopuyor yangınlar
C
Konuşsam alev alır hayatım aptal gibi susarım saygımdan
Em
Geceleri inan ki kafam high gündüzleri bipolar kaygım var
C
Ortaya koydum canımı kalbime sormadan gelişine attım zar

Em
Hepinizden farkım var nirvanaya vardım bak
C
Çok düşünme hakkımda değerliyiz altından
Em
Düşmeyiz biz bu tahttan üşümeyiz kar kışta
C
İzleyin şimdi bizi sahnedeyiz alkışla

          Em
Her yanım kan
                   C
Yok mu bi sesimi duyan
                    Em
Omzumda bu yükü taşımam
                         C
Kurban olurum gözüne kaşına
                               Em
Yavrum yavrum gel belam ol başıma

Em
Hayat bi bilet bi ceket bi fişek

Bi yanım temiz olsa da bi yanım keş
C
İşliyor kanıma hiç susmuyor leş

Bi sözüm yıkar hepinizi tek tek

Em
Ama mutluyum halimden

Tabi korkuyor katiller
C
Beni çözemiyor alimler

Hayat olmuyor adil her yanım kan
NotlarX
Tab
Söz: Kurtuluş Kuş, Burak Bulut, Eren Gürleyen, Abdullah Çağın
Müzik:
 Kurtuluş Kuş, Burak Bulut, Eren Gürleyen, Abdullah Çağın
Düzenleme:
 Efe Can, Bahattin Ekinci
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar