Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Seden Gürel - Çalkala - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em  Bm  Em  Bm  D  Em  D  Eb

Em                Bm
Hepimize iyi kötü birşeyler oldu
Em              Bm
Bir sana olmadı hayret
Em                Bm
Sen gerine gerine dolaşırken
Em               D
Biz hayat kavgasında ha gayret

Em                Bm
Biz elimize gözümüze bulaştırdık
Em            Bm
Azıcık yoldan çıkınca
Em                Bm
Sende hasar sıfır maaşallah
Em              D
Dağları çamları bile yıkınca

G               Bm
E bize de öğret etme günahtır
Em               D
Duvar kovuğundan çıkmadık
G               Bm
Bizim de anamız babamız var da
Em             D    Bm
Bu yolları hiç çakmadık

Em              Bm
Çalkala hadi adamım
   Em                 Bm
Devrine durumuna göre çalkala
     D              Em
Hadi kitabına uyduralım
    D             Eb
Ele aleme karşı zevahiri topla

Em          F#dim  Em         F#dim
Seni lapacı        seni lapacı

Em                        F#dim  Em
Seni lapacı seni yıkamacı yağlamacı
Em                        F#dim  Em
Seni lapacı seni yıkamacı yağlamacı

Em              Bm
Çalkala hadi adamım
   Em                 Bm
Devrine durumuna göre çalkala
     D              Em
Hadi kitabına uyduralım
    D             Eb
Ele aleme karşı zevahiri topla
NotlarX
Tab
Söz: Sezen Aksu
Müzik: Aykut Gürel
Sezen Aksu
Düzenleme: Aykut Gürel
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.