Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Adamlar - Koca Yaşlı Şişko DÜnya - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em  Am  Em  Am  Em  D  C  B  Em

Em             Am
Yükünü bırak yamacıma çömel
Em                     Am
Üstün başın yara bere, gülüşün özel
Em                    D
Biz bizi iyi biliriz, aynı yolda eskimişiz
C     B      Em
Suretimiz benzer

Em                      Am
Kiminin babası padişah, sorunu çözer
Em                  Am
Kiminin babası fotoğraftan gülümser
Em               D
Kimi gider uzaya öbürü bi odada
C      B    Em
Müebbet komada 

Em                      Am
Her sabah yeni bi filme başladım 
Em                             Am
Farklı sonlar istesem de hep aynı finalle bitti
Em                     D
Sonra birden dank etti dünyayı anladım 
C         B       Em                C  B  Em
Aldım onu karşıma anlatmaya başladım

D          C        Em
Koca yaşlı şişko dünya 
D          C        Em
Koca yaşlı şişko dünya 

D                  C                Em
Ben dağıttım evini sen erittin beynimi 
D                   C                    Em
Gel anlaşalım senle ver gözümün ferini geri 

Em  Am  Em  Am  Em  D  C  B  Em

Em                  Am
Açtım bazen ağzımı, çöp kutusu kapağı 
Em                      Am
Sevdim kızdım delirdim, dikkatsizler piriydim 
Em               D
Işıkları kapadım sabaha geri saydım 
C   B     Em
İnceden aydım

Em                  Am
İpte laf cambazları cebinde cımbızları
Em                   Am
Ne söylesek varmıyor doğru adrese
Em                      D
Onunkinden banane, onikiden vurmak şart değil
C       B     Em
Yeteriz biz bize

Em                      Am
Her sabah yeni bi filme başladım
Em                             Am
Farklı sonlar istesem de hep aynı finalle bitti
Em                     D
Sonra birden dank etti dünyayı anladım
C         B       Em                C  B  Em
Aldım onu karşıma anlatmaya başladım

D          C        Em
Koca yaşlı şişko dünya
D          C        Em
Koca yaşlı şişko dünya

D                  C                Em
Ben dağıttım evini sen erittin beynimi
D                   C                    Em
Gel anlaşalım senle ver gözümün ferini geri 
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.