Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Burak Kut - Yaşandı Bitti - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em   C    D

G                               D
Giden gitti gül, gül ki bitsin dert
     Em                C   D
Yeniden aşık olsam kaç yazar
G                            D
Dikenli tellerin arkasından bak
       Em            C   D
Güzel olman gerekmez bana

B
Benimle oynama, heyecanlıyım, çok çılgınım bebeğim
Gün batımında bırakıp gitme,
Gel bana, benimle olmak tek çare

Em             C
Kanasın dünyam yansın oldu olacak
Am                  B
Günahlar kavrulsun aleviyle

Em
Yaşandı bitti saygısızca
C           D
Aldatmanın tadına varınca
Em
Doğru söylesen kimin umurunda
C               D
Gözüme inanırım haydi zıpla

G                        D
Utan ki çıksın o masumiyetin
      Em             C   D
Gülü daldan koparmam inan
G                           D
Kaçırdık gelen o pembe günleri
       Em           C   D
Çocuk olmak cesaret bana

B
Kendini sıkma, zorlamakla akmaz sahte göz yaşı
Fazla uzatma, ben delikanlıyım,
Gözüm görmez hiçbirşeyi

Em             C
Kanasın dünyam yansın oldu olacak
Am                  B
Günahlar kavrulsun aleviyle

Em
Yaşandı bitti saygısızca
C           D
Aldatmanın tadına varınca
Em
Doğru söylesen kimin umurunda
C               D
Gözüme inanırım haydi zıpla

G                        D
Utan ki çıksın o masumiyetin
      Em             C   D
Gülü daldan koparmam inan
G                           D
Kaçırdık gelen o pembe günleri
       Em           C   D
Çocuk olmak cesaret bana
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Doğa Altunok - Yaşandı Bitti
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar