Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İbrahim Tatlıses - Usta - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am
Gel otur yanıma, derdimi dinle

Canım dediklerim, yordular ustam

Em                F
Gözyaşın kaldıysa, ağla benimle
Am                F          Em
Dostum bildiklerim, vurdu be ustam

Am
Kimseler halim sormadı

Eyvahsız günüm olmadi
G         F 
Tükendim, bir şey kalmadı
Am
Bu nasıl yaşamak ustam
G          F        Em
Ah bu nasıl yaşamak ustam

Am
Elveda gençliğim, elveda derde
Em      Am       F        Am
Perdeler kapandı, ömür sahnemde
Em                F
Vakit doldu artık, bana müsade
Am               Dm        Em
Hakkını helal et, helal et ustam
               Am
Vakit doldu artık, bana müsade
G                F         Em
Hakkını helal et, helal et ustam

Am
Çareler icinde, çaresiz kaldım

Ben bıktim, bu çilem bitmedi ustam

Em             F
Cefadan payıma, düşeni aldım
Am                  F        Em
Ben bıktım, o benden bıkmadı ustam

Am
Kimseler halim sormadı

Eyvahsız günüm olmadi
G         F 
Tükendim, bir şey kalmadı
Am
Bu nasıl yaşamak ustam
G          F        Em
Ah bu nasıl yaşamak ustam

Am
Elveda gençliğim, elveda derde
Em      Am       F        Am
Perdeler kapandı, ömür sahnemde
Em                F
Vakit doldu artık, bana müsade
Am               Dm        Em
Hakkını helal et, helal et ustam
               Am
Vakit doldu artık, bana müsade
G                F         Em
Hakkını helal et, helal et ustam
NotlarX
Tab
Söz: İlyas Keçeci
Müzik:
 İlyas Keçeci
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar