Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mabel Matiz - Düldül - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Gm  Bb  Ab  Fm  Cm  Fm  Gm

Ab           Gm    Ab        Gm
Yine sabahın körü, göremeden önü
Ab       Gm       Fm        Gm
Aldım düldülü de, vurdum yollara

Ab      Gm
Dara düşmeden
     Ab            Gm
Düze çıkmıyor mu gönül
Ab            Gm
Bardağım da doludur
    Fm           Gm
Ama içiyor puşt ömür

Gm                        Fm
Yandı cihan bak bestesi mahur da
Gm                      Fm
Mecnunum sırra erdim o uğurda
Gm                           Fm
Gel de gör beni canım aşk neyledi
Gm                          Fm
Taştım bendimden yar çare zuhurda

Gm      Bb
Eksildi kafamda tahta
                 Fm
Değil matah da yaşamak, gülüm
             Cm
Bi’ kurtulsa kuşum kafesten
Fm               Gm
Karılsa deste bi daha

Gm          Bb
Sen seçtin, yazıldı yazgın
 Ab               Fm
Olur mu dizgin o ata? anam
         Cm
Anlarsın balık da kızgın
Fm                    Gm
Hâlik de üzgün, yok hata

Ab             Gm
Dalavereyi bi’ bırak canım
Ab            Gm
Biraz umut al hadi
Ab             Gm
Ne dünüm ne bu günüm kolay
Fm          Gm
İflahım yok hani

Ab          Gm
Sen koy bir plak yine
Ab           Gm
Bana gullümü getir
Ab        Gm
Zaten zor hayat canım
Fm           Gm
Hele yalınız beter
NotlarX
Tab
Söz: Mabel Matiz
Müzik:
 Mabel Matiz
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar