Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mabel Matiz - İki Satır Yara - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Bbmaj7    Cm7          Dm7        Cm7
Söyleniyorum söyleniyorum öğrenemiyorum
Bbmaj7        Cm7            Dm7         Cm7
O gözlerin bana iki satır yara okudum ölüyorum

Ebmaj7     Dm7
Vardığı kere dön aynı yere
Cm7            Dm7
Kalbin menzilime yar değil mi
Ebmaj7      Dm7
Caydırır zaman gerçeği, tamam
Cm7         Bbmaj7
Rüyana al beni

             Cm7
Yüreğimde bu zorla
             Dm7
Kalıcam yarı yolda
              Cm7
Ya bi tut şu elimden
                   Dm7
Ya felaketim hazır olda

Cm7
Nerede sonum, ne kadar devam
Dm7
İpine tutundum, şahit kuyum da
Cm7
Alın yazımdın, aşkla yazıldın
Dm7
Soldu nasılsa, uçtun elimden

Cm7  Dm7  Cm7  Dm7  Cm7  Dm7  Cm7  Dm7  Cm7  Bbmaj7

Bbmaj7      Cm7          Dm7         Cm7
Ben yine sana gönderiyorum en âlâ sevgimi
Bbmaj7    Cm7                 Dm7            Cm7
Kendime sokuldum dert yamıyorum, ver bana silgimi

Ebmaj7      Dm7
Vardığı kere dön aynı yere
Cm7             Dm7
Kalbin menzilime yar değil mi
Ebmaj7        Dm7
Caydırır zaman gerçeği, tamam
Cm7       Bbmaj7
Rüyana al beni
NotlarX
Tab
Söz: Mabel Matiz, Murad Güner
Müzik:
 Mabel Matiz
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar