Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Birileri - Uzaklaşma Sevdası (Devran) (Tab) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Riff
Am    Dm     Am           Dm
Ah, dedim, niye yok bir kedim
  Am         Dm      E
Yine ben galiba beynimi yedim
Am       Dm     Am           Dm
Çok bekledim ve sen hiç gelmedin
   Am      Dm         E
Oturup ağladım geceyi gündüz eyledim

F
Bi şeyler artık
               C        D
İyiye gitsin diye beklerken
F                  D               E
Yine bu göt kadar odanın içinde buldum

Kendimi ben

F          G         Am
 Kaçıp gitsem uzaklaşsam
    C             F
Buradan bir süre için
       G          Am
Başımı alsam yola düşsem
   C              F
Acaba iyileşir miyim
       G          E              Am   G    F
Kafamdaki bütün düşüncelerden arınıp, sonunda
           G
Rahat bi nefes alabilir miyim

Riff
        Am    Dm     Am           Dm
Vavava vah, dedim, param da yok benim
  Am          Dm          E
Cebimde kalan son parayla çorba içmişim
Am      Dm    Am         Dm
Hızlı geçen günün sabahında
  Am        Dm         E
Başımda ağrılarla kendime zor gelmişim

F
Bi şeyler artık
               C        D
İyiye gitsin diye beklerken
F                  D               E
Yine bu göt kadar odanın içinde buldum

Kendimi ben

F          G         Am
 Kaçıp gitsem uzaklaşsam
    C             F
Buradan bir süre için
       G          Am
Başımı alsam yola düşsem
   C              F
Acaba iyileşir miyim
       G          E              Am   G    F
Kafamdaki bütün düşüncelerden arınıp, sonunda
           G
Rahat bi nefes alabilir miyim

Am
Hani şu meşhur devran yok mu

Gün olunca dönen

O gün ne gün olur o devran ne zaman döner

Düşünmeden edemiyorum

Ya ben bi yerlerde bi yanlış yapıyorum

Ya da kol bozuk

İçine çeşitli meyveler konmuş 

Hüzünlü bir kek gibiyim

Ne istiyorum ben

Ne istiyorum, ne istemiyorum aslen

Yani, hayır demem misal yan cebime koysanız

Ve siz her nerdeyseniz işte

Bizler de oradayız

Boynuzunda öküzün

Balığın sırtındayız am

Hep böyle gelmiştir de bu böyle mi gider

Belki o gün bugündür, ansızın döner
NotlarX
Tab
Riff E------------------|-----------| B------------------|-----------| G-------------5----|-7-9-5-7---| D-x-7-5-7-x-7---7--|---------7-| A------------------|-----------| E------------------|-----------| -------X3------- ---X1---
Söz: Jan Soykök
Müzik:
 Jan Soykök
Düzenleme:
 Birileri
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar