Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tuğçe Kandemir - Seni Öptüğüm Sokak (Eypio) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
F#m7       C#m7          Bm7  C#m7  Dmaj7  C#m7  Bm7  C#m7
  Seni öptüğüm sokak var ya
F#m7        C#m7            Bm7          C#m7
 Hani bende bir izdin, başkasında hiçtin, öyle derdin
F#m7     C#m7        Bm7     C#m7
 Hani bitmezdi mutlu sonlar, gizlenmezdi
F#m7       C#m7           Bm7           C#m7
 Hani bende başlayan başkasında kolay kolay bitmezdi
F#m7  C#m7       Bm7    C#m7
 Ahımı aldın, gelsen de affetmezdim

F#m7   C#m7           Bm7         C#m7
 Bugün varım, yarınım yok, yaptım elden geleni
F#m7      C#m7          Bm7
 Seni öptüğüm sokak var ya
C#m7         F#m7  C#m7  Bm7
 Oraya gömsünler beni, ahhh
C#m7         F#m7  C#m7  Bm7  C#m7        F#m7
 Oraya gömsünler beni, ahhhh, oraya gömsünler

F#m7                 C#m7
 Fermanı yazıp yerin ayrı
       Bm7       C#m7
 Kalem aynı, kağıdı doldur yerime
F#m7                C#m7        Bm7
 Ağlıyo' benim sözüm ayrı, gözüm ayrı
     C#m7
 Kaderi doldur yerime

F#m7
Bu tekleyen birinin kalbi değil
C#m7
Kardiyologları aldı rehin
Bm7
İçince yalnız hep küfelik
C#m7
Bilirsin beni, ben tek tüfeğim
F#m7
Döndürür allah yer küreyi
C#m7
Dağladı, aşkladı her yüreği
Bm7
İçimde koptu bu fırtınalar
C#m7
Titanik battı, sen çek küreği

F#m7
Çek çileyi, gözünde gördüm mucizeyi, mevzu derin
C#m7
Şahsına yazdığım her dizeyi

Ya kabul et ya da beni sal gideyim
Bm7
Harbi diyeyim, kalbindekine hasar mı diyeyim
                     C#m7
Bu kâr da değil ki zarar mı diyeyim

Dönme geri, çünkü o sokaklar aynı değil

F#m7       C#m7            Bm7          C#m7
 Hani bende başlayan tek başına kolay kolay bitmezdi
F#m7  C#m7       Bm7    C#m7
 Ahımı aldın, gelsen de affetmezdim

F#m7   C#m7           Bm7         C#m7
 Bugün varım, yarınım yok, yaptım elden geleni
F#m7      C#m7          Bm7
 Seni öptüğüm sokak var ya
C#m7         F#m7  C#m7
 Oraya gömsünler beni
          Bm7  C#m7          F#m7  C#m7  Bm7
 Seni öptüğüm   sokağa gömsünler, ahahahahahahahah
C#m7         F#m7  C#m7  Bm7
 Oraya gömsünler beni, ahhh
 
Öldürsünler
NotlarX
Tab
Söz: Tuğçe Kandemir
Eypio
Müzik: Tuğçe Kandemir
Eypio
Düzenleme: H. Yiğit İnsan
Serhan Bülbül
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Halk Müziği ve Tarihçesi

Türk Halk Müziği Nedir?

Türk Halk Müziği, Türkiye'nin farklı bölgelerine ait geleneksel müzikleri kapsar. Yüzyıllardır sözlü kültürle aktarılan ve toplumun değerlerini, duygularını ve hikayelerini yansıtan bu müzik türü, geleneksel enstrümanlar eşliğinde icra edilir. Bağlama, kaval, zurna, ney ve davul gibi enstrümanlar Türk Halk Müziği'nin temel çalgılarındandır.

Türk Halk Müziği'nin Tarihçesi

Türk Halk Müziği'nin kökenleri, Orta Asya'dan Anadolu'ya uzanan Türklerin tarihine kadar dayanır. Türklerin göçebe dönemlerinde bile halk müziği, kültürün önemli bir parçası olarak yer almıştır. Anadolu'ya yerleşen Türk toplulukları, burada var olan farklı kültürel öğelerle de kaynaşarak kendi müziklerini geliştirmişlerdir.

Osmanlı döneminde halk müziği, saray müziği ve dini müziklerle birlikte varlığını sürdürdü. Ancak, halk müziği daha çok köylerde, kasabalarda ve halkın yaşadığı yerlerde varlığını sürdürerek sözlü olarak nesilden nesile aktarıldı. 20. yüzyılın başlarında, Ziya Gökalp ve Muzaffer Sarısözen gibi öncüler, halk müziğinin korunması ve geliştirilmesi için önemli adımlar attılar. Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun (TRT) kurduğu arşivler, halk müziği eserlerinin korunmasında önemli bir rol oynadı.

Türk Halk Müziği Türleri

Türk Halk Müziği, bölgesel ve kültürel farklılıklar nedeniyle çeşitlilik gösterir. Bu çeşitlilik, türkülerin ritimleri, melodileri ve konuları üzerinde belirgin bir etki bırakır. Bazı yaygın türleri şunlardır:

1. Uzun Havalar: Serbest ritimli ve uzun süreli ezgilerden oluşur. Genellikle duygusal temaları işler ve Anadolu'nun çeşitli bölgelerinde yaygındır.

2. Kırık Havalar: Belirli bir ritme sahip olan bu tür, dans müziği olarak da bilinir. Genellikle hareketli ve neşeli melodilere sahiptir.

3. Ağıtlar: Hüzünlü olayları, ölümleri ve kayıpları anlatan ezgilerdir. Duygusal ve ağır melodilere sahiptir.

4. Koçaklamalar: Kahramanlık ve yiğitlik konularını işleyen ezgilerdir. Genellikle hızlı ve hareketli bir yapıya sahiptir.

Türk Halk Müziği'nin Önemi

Türk Halk Müziği, Türk kültürünün önemli bir parçası olarak, geçmişten günümüze toplumun değerlerini, tarihini ve yaşam tarzını yansıtır. Hem yerel hem de ulusal düzeyde önemli bir kültürel miras olarak kabul edilir. Halk müziği, toplumsal dayanışmayı güçlendiren ve kültürel kimliği koruyan bir araç olarak önemini sürdürmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.