Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Birileri - Uzaklaşma Sevdası (Devran) (Tab) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Riff
Am    Dm     Am           Dm
Ah, dedim, niye yok bir kedim
  Am         Dm      E
Yine ben galiba beynimi yedim
Am       Dm     Am           Dm
Çok bekledim ve sen hiç gelmedin
   Am      Dm         E
Oturup ağladım geceyi gündüz eyledim

F
Bi şeyler artık
               C        D
İyiye gitsin diye beklerken
F                  D               E
Yine bu göt kadar odanın içinde buldum

Kendimi ben

F          G         Am
 Kaçıp gitsem uzaklaşsam
    C             F
Buradan bir süre için
       G          Am
Başımı alsam yola düşsem
   C              F
Acaba iyileşir miyim
       G          E              Am   G    F
Kafamdaki bütün düşüncelerden arınıp, sonunda
           G
Rahat bi nefes alabilir miyim

Riff
        Am    Dm     Am           Dm
Vavava vah, dedim, param da yok benim
  Am          Dm          E
Cebimde kalan son parayla çorba içmişim
Am      Dm    Am         Dm
Hızlı geçen günün sabahında
  Am        Dm         E
Başımda ağrılarla kendime zor gelmişim

F
Bi şeyler artık
               C        D
İyiye gitsin diye beklerken
F                  D               E
Yine bu göt kadar odanın içinde buldum

Kendimi ben

F          G         Am
 Kaçıp gitsem uzaklaşsam
    C             F
Buradan bir süre için
       G          Am
Başımı alsam yola düşsem
   C              F
Acaba iyileşir miyim
       G          E              Am   G    F
Kafamdaki bütün düşüncelerden arınıp, sonunda
           G
Rahat bi nefes alabilir miyim

Am
Hani şu meşhur devran yok mu

Gün olunca dönen

O gün ne gün olur o devran ne zaman döner

Düşünmeden edemiyorum

Ya ben bi yerlerde bi yanlış yapıyorum

Ya da kol bozuk

İçine çeşitli meyveler konmuş 

Hüzünlü bir kek gibiyim

Ne istiyorum ben

Ne istiyorum, ne istemiyorum aslen

Yani, hayır demem misal yan cebime koysanız

Ve siz her nerdeyseniz işte

Bizler de oradayız

Boynuzunda öküzün

Balığın sırtındayız am

Hep böyle gelmiştir de bu böyle mi gider

Belki o gün bugündür, ansızın döner
NotlarX
Tab
Riff E------------------|-----------| B------------------|-----------| G-------------5----|-7-9-5-7---| D-x-7-5-7-x-7---7--|---------7-| A------------------|-----------| E------------------|-----------| -------X3------- ---X1---
Söz: Jan Soykök
Müzik:
 Jan Soykök
Düzenleme:
 Birileri
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.