Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Barış Manço - Müsadenizle Çocuklar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm                           Cm
Bir sabah baktım ne göreyim, bizim sokakta şenlik var
                            Dm
Büyükler kös kös otururken, adam oluvermiş çocuklar
Gm                          Cm
Patlamaz olmuş tüfekler, gelmiş karamürsel sepetler
                            Dm
Tren kalkmış gitmekte, hadi geçmiş olsun birilerine

Gm
Kınalar yakalım elimize, (kınalar yakalım elimize)
Cm
Sahip olalım dilimize, (sahip olalım dilimize)

Aman dikkat belimize, (aman dikkat belimize)
      Dm                     D7
Şimdi müsaadenizle çocuklar, sıra bana geldi çocuklar
Dsus2
İş başa düştü çocuklar, hazır mıyız?

Gm                      Cm
Eh Barış abi aşk olsun, aç koynuna kuş konsun
                         Dm
Çek ipini rahvan gitsin, inceldiği yerden kopsun
Gm                             Cm
Kimileri kahve kaynatsın, kimi hala dansöz oynatsın
                           Dm
Leyleğin ömrü iki lak lak, değerler oldu tepetaklak

Gm
El salla el salla, (el salla el salla)
Cm
Kol salla kol salla, (kol salla kol salla)

Sağ gösterip sol salla, (sağ gösterip sol salla)
Gm
Bir omuz at sağdan solla, (bir omuz at sağdan solla)

Gm                    Cm
Geliyor bir ahu afet, tepeden tırnağa zerafet
                    Dm
Öldür bizi letafet, bizim sonumuz felaket
Gm                        Cm
Hayırdır inşallah kızlar, ne diyor bu uçuk çılgınlar
                                 Dm
Hayır mı şer mi göreceğiz artık, sabrın sonu selamet

Gm
Kınalar yakalım elimize, (kınalar yakalım elimize)
Cm
Sahip olalım dilimize, (sahip olalım dilimize)

Aman dikkat belimize, (aman dikkat belimize)
      Dm                     D7
Şimdi müsaadenizle çocuklar, sıra bana geldi çocuklar
Dsus2
İş başa düştü çocuklar, hazır mıyız?

Gm
El salla el salla, (el salla el salla)
Cm
Kol salla kol salla, (kol salla kol salla)

Sağ gösterip sol salla, (sağ gösterip sol salla)
Gm
Bir omuz at sağdan solla, (bir omuz at sağdan solla)

Gm
Jale: (Üz beni, süz beni, püre gibi ez beni)
Ajlan – Mine: (Pranga tak bana, kapı kapı gez beni)
Burak Kut: (Benimle oynama çılgınım bebeğim)
Of Aman Nalan: (Deli gibi seviyorum ölümüne sev beni)
Dandini dastana, dinolar bostana
İyi bak hastana, sor beni ustana
El salla el salla, (el salla el salla)
Tayfun: (Hadi yine iyisin e' gel hadi yanıma)
Hakan Peker: (Amma velakin kınalar yak bana)
Soner Arıca: (Ah vefasız yak beni yık beni)
Grup Vitamin: (Ellere var ama bizlere yok di mi?)
Dandini dastana, dinolar bostana
İyi bak hastana, sor beni ustana
El salla el salla, (el salla el salla)

Gm
El salla el salla, (el salla el salla)
Cm
Kol salla kol salla, (kol salla kol salla)

Sağ gösterip sol salla, (sağ gösterip sol salla)
Gm
Bir omuz at sağdan solla, (bir omuz at sağdan solla)
NotlarX
Tab
Söz: Barış Manço
Müzik:
 Barış Manço
Düzenleme:
 Garo Mafyan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar