Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Selçuk Balcı - Nerde Gidenlerimiz (Lodos) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
F#m                  Bm
Lodos üstüne lodosda fırtınanın öncesi
F#m                     Bm
Suspus olmuş martılarda bu neyin habercisi
                     G         F#m
Bir türkü takıldi da bitmedi geberesi

Bm          A        E
Bir türkü takıldi da bitmedi geberesi
D       F#m
Gitmedi geberesi

Bm
Ne yelkenumuz kaldi, ne dümenumuz
                     Am
Kalanlarumuz tamamda nerde gidenlerumuz
D       F#m
Nerde gidenlerumuz

Bm                   Am
Kalanlarumuz tamamda nerde gidenlerumuz
D       F#m
Nerde gidenlerumuz

F#m                   Bm
Dalga dalga aşılmazsa aşılmaz Karadeniz
F#m                     Bm
Deniz kokar kız kokarda yakar sevdalariumuz
Bm
Analari ağlarda bilmez uşaklarumuz

Bm      A       E
Analari ağlarda bilmez uşaklarumuz
D       E  F#m
Bilmez uşaklarumuz

Bm
Ne yelkenumuz kaldi, ne dümenumuz
                     A
Kalanlarumuz tamamda nerde gidenlerumuz
D       F#m
Nerde gidenlerumuz

Bm                   Am
Kalanlarumuz tamamda nerde gidenlerumuz
D       F#m
Nerde gidenlerumuz
NotlarX
Tab
Söz: Ayla Çelik
Müzik:
 Ayla Çelik
Düzenleme:
 Özgür Abbak
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.