Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Seksendört - Kendime Yalan Söyledim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
G  Bm  G  Bm

G        Bm           G           Bm
Terkedilmiş bir şehrin ortasındayım
  G           Bm
Altım çamur üstüm yağmur
    G        Bm
Ama bak burdayım
G         Bm         G          Bm
Bazı şeyler kaybetmeden sevilmiyor
G        Bm           G         Bm
Bedenim burda fakat ruhum kabul etmiyor 

G      Em           Bm          F#
Kendime yalan söyledim, yalnızım bunu ben istedim
G        Em           Bm            A            G
Paramparça bütün aynalar, içinde kanrevan birisi var

G      Em           Bm          F#
Kendime yalan söyledim, yalnızım bunu ben istedim
G        Em           Bm            A            G  Bm
Paramparça bütün aynalar, içinde kanrevan birisi var
       G  Bm   G  Bm   G  Bm
Birisi var, birisi var

G       Bm                G            Bm
Yaşadığım ne varsa ben seçtim, ben istedim
G           Bm            G       Bm
Artık sabah uyandığım ses annem değil
G     Bm             G           Bm
Bazı şeyler kaybetmeden farkedilmiyor
G       Bm            G              Bm
Bedenim burda fakat ruhum kabul etmiyor

F#                  G            Em           F#
Ser verip sır vermedin, cesaret ister böyle itiraflar
          G         Bm        F#
Söylemesi zor, tek korkum bu kadar

G      Em           Bm          F#
Kendime yalan söyledim, yalnızım bunu ben istedim
G        Em           Bm            A            G
Paramparça bütün aynalar, içinde kanrevan birisi var

G      Em           Bm          F#
Kendime yalan söyledim, yalnızım bunu ben istedim
G        Em           Bm            A            G  Bm
Paramparça bütün aynalar, içinde kanrevan birisi var
       G  Bm   G  Bm   G  Bm
Birisi var, birisi var
NotlarX
Tab
intro E-----------------------------------------------| B------12-10---------------------12-11----------| G-4s11-------12-11-11-9-11-12-12-------12-11-11-| D-----------------------------------------------| A-----------------------------------------------| E-----------------------------------------------|
Söz: Tuna Velibaşoğlu
Müzik: Tuna Velibaşoğlu
Arif Erdem Ocak
Düzenleme: Haluk Kurosman
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.