Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tuna Kiremitçi - Sevmek mi Sevilmek mi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm  G   A  Bm  Bm  G  A  Bm
Bm  Bm  G  A  Bm

Bm                   A
 Yolunda gitmeyen şeylerim var istersen
Em                     Bm
 Bildiğin sonlara benzeyen
                       A
 Suçluluklar, kalp ağrısı, vesaire
Em     F#7             Bm
 Halimi yok ki hiç anlayan
 
Bm                      A
 Kınında bekleyen bir kılıç gibi günler
Em                   Bm
 Geceler uzun ve yokluğun ağır
                      A
 Aşk eskidendi, yok artık öyle şeyler
Em     F#7            Bm
 Sadece bir soru susmayan

Bm          G
Sevmek mi sevilmek mi
A        Bm
Ölmek mi daha kolay
           G         A            Bm
İki yalnız arasında olanlar şimdi neye yarar

Bm                   A
 Canımla yazdığım sözlerim var istersen
Em                   Bm
 Kafiye bulmamı bekleyen sana
            A
 Sev beni küçük ellerinle
Em        F#7            Bm
 Bir soruyla ömrünü harcama

Bm          G
Sevmek mi sevilmek mi
A        Bm
Ölmek mi daha kolay
           G         A            Bm
İki yalnız arasında olanlar şimdi neye yarar

La la la
NotlarX
Tab
Söz: Tuna Kiremitçi
Müzik:
 Tuna Kiremitçi
Düzenleme:
 Efe Demiryoğuran
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar