Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cem Adrian - Yeniden (Şanışer) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
    Cm
Yeniden, yeniden, yeniden

Yeniden, yeniden, yeniden
   Ab
Uçacak kalbimin kuşları

Açacak kırılan kanatları


Cm
 Gülümsedim göğe

Varmışçasına umudum
Ab
 Yalnız başına gitmek cesaret isterdi

Korktum ve bile bile yanlışlarıma tutundum

Cm
 Saf suya süründüm

Kirli kaldı ruhum arzuya büründüm
Ab
 Merhem olmaktı hayalim yaralara

Olmadı savaş oldum mermi oldum namluya sürüldüm

   Cm
Yandı yaralı yazı yeniden

Yazdı yaramı yazgım aman aman
Ab
Vurdu yeminlerimi biliyorum

        Cm
Bilirim anlamak zor, kalmamak zor

Gidenleri anlamak zor
    Ab
Yeniden uyanıp güne başlamak zor

     Cm
Beni yazlara sor, ayazlara sor

Şu kirli beyazlara sor
    Ab
Yeniden uyanıp güne başlamak zor

Cm
 Sessiz kaldım
                              Ab
Düştüğüm o derin çukurun dibinde

Kayboldum
                               Cm
Kimsenin bilmediği bir gökyüzünde

Güçlü kaldım, ayakta
                Ab
Tutundum daha sıkı tutundukça

Ellerimi kanatan o keskin umuda

        Cm
Bilirim anlamak zor, kalmamak zor

Gidenleri anlamak zor
    Ab
Yeniden uyanıp güne başlamak zor

     Cm
Beni yazlara sor, ayazlara sor

Şu kirli beyazlara sor
    Ab
Yeniden uyanıp güne başlamak zor
NotlarX
Tab
Söz: Cem Adrian
Şanışer (Sarp Palaur)
Müzik:
 Cem Adrian
Şanışer (Sarp Palaur)
Düzenleme:
 Cem Adrian
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar