Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

MFÖ - Ali Desidero - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  F  Gm

Gm
Arkadaşları Ali derler hani oturur bizim kahvede
Yakmış abayı bir dilbere nefaset birşey fidan boylu
Bizim ali pişpirik oynar mfö dinler maç seyreder
Dedim ki abayı yakmış kıza bundan haberi yok kızın ama

 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero
 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero


Gm
Kız çok güzel latif şirin hem kitap kurdu hem bir ahu
Venüs mü desem afrodit mi eli yüzü düzgün bir içim su
Elbetteki feminist bir kız metafiziğe de inanmakta
Bir kusuru var yalnız kızın biraz entel takılmakta
Optimist hem de pesimist biraz idealizmi de savunmakta

 Abm  Bbdim  B              Abm
Aliiiiiiiiiiiii Ali Desidero

Gm
Teoride desen zehir gibi pratik dersen sallanmakta
Bazen ben hümanistim diyor bazen rasyonalist oluyor
Değişik bir psikoloji bir felsefe idiotloji
İdiot, idiot idiotloji

Gm
Bizim ali kahvede aynen kız oradan gelip geçerken
Gözüne kestirip kafasına takıyor
Bu benim diyor dokunanı yakarım
Ne yapmalı ne etmeli bir oyunbazlık bir şeytanlık
Kıza dalavere mi çevirmeli bu beraberlik nasıl olacak
İkisi de ayrı telden çalıyor
Centilmence mi yaklaşmalı familyasıyla mı tanışmalı
Bir bilene mi danışmalı
Bu kız sanki bir buzdolabı

 Abm  Bbdim  B              Abm
Aliiiiiiiiiiiii Ali Desidero

Gm
Ali kahvede oturup duruyor kızın geçmesini bekliyor
Hatun kişi görününce köşeden mfö başlıyor aynen kasetten

 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero

Gm
Matmazel MFÖ'yü duyar duymaz bir an kendinden geçiyor
Ha bayıldı bayılacak derken ali kızın elinden tutuyor
Ali kıza bir klark çekiyor kahvedekiler ınının diyor
ınının ınının ınının ınının ınının ınının 

 Abm  Bbdim  B              Abm
Aliiiiiiiiiiiii Ali Desidero

Gm
Kız pardon diyor başım döndü mfö yakar gönlümü
Rica ederim gelebilir her genç kızın başına
Yardım edeyim size isterseniz
Evinize götüreyim icabında
Ay nasıl olur ben sizi hiç tanımıyorum ama
Hem konu komşu ne der sonra merci giderim tek başıma
Olur mu ne önemi var diyor oğlan
Yürüyelim işte ne çıkar bundan
Hem sizinle de tanışmış oluruz hem konuşuruz şurdan burdan

 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero
 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero

Gm
Ne kibar çocuk dior kız içinden hem samimi hem vefalı yani
Bir imtihan çekeyim şuna diyor serseri mi yoksa bir dahi mi
Diyor felsefeyi sever misiniz ali diyor biz hep dönerciyiz
Luther diyor kız machiavelli
Şampiyon biziz diyor ali attığımız gollerden belli

 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero
 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero

Gm
Kız anlıyor ki dünyalar ayrı aliye kibarca bir bay bay
Ali diyor hay hay,
Gözü parlıyor aniden kızın şeytan tüyü var bu hınzırın
Ali anlıyor ki doğru yolda hazırım diyor buluşmaya 
Kız diyor ki bu işler narin bugün olmaz ali belki yarın

 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero
 Gm  Adim  Bb            Gm
Aliiiiiiiiiii Ali Desidero
NotlarX
Tab
Söz: Mazhar Alanson
Müzik: Mazhar Alanson
Fuat Güner
Özkan Uğur
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.