Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tuna Kiremitçi - Neresi Olmalı (Dilhan Şeşen) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am                 G
 Karanlığın aydınlıkla savaşında
Dm              Am
 Karanlıktan yana değilsen eğer
                 G
 İyilik kötülüğe yenik düşerken
Dm              Am
 Kötülükten yana değilsen eğer
Dm              Am
 Nefretin sevgiyle yarışında
E              Am
 Nefretten yana değilsen eğer
Dm                   Am
 Akıl sinmişken aptallık karşısında
E                Am
 Aptallıktan yana değilsen eğer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        F                 Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        G     F           Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer

Am                    G
 Zalim acı çektirmedeyken mazluma
Dm            Am
 Zalimden yana değilsen eğer
                 G
 Doğruluk yalanla kuşatılmışsa
Dm             Am
 Yalandan yana değilsen eğer
Dm                Am
 Sinsi tuzaklarına erdemsizliğin
E             Am 
 Erdem düşmek üzereyse eğer
Dm               Am  
 Adalet kılıcının kabzasına
E              Am
 Celladın eli uzanmışsa eğer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        F                 Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        G     F           Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
 
Am                  G
 Alçaklıkla insan olmak arasında
Dm                Am
 Bir seçim yapman gerekirse eğer
                G
 Korku cesareti kemirmedeyken
Dm             Am
 Korkudan yana değilsen eğer
Dm                 Am 
 Ölüm bıçak bilemekteyken yaşama
E            Am 
 Ölümden yana değilsen eğer
Dm               Am
 Ve yaşamla ölüm arasındaki savaşta
E              Am
 Ölümü göze alman gerekirse eğer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        F                 Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        G     F           Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
NotlarX
Tab
Söz: Ataol Behramoğlu
Müzik:
 Tuna Kiremitçi
Düzenleme:
 Hüseyin Çebişci
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.