Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ahmet Kaya - Ayrılığın Hediyesi - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Bm  Em  D  C  Bm  Em  D  C
Bm  Em  D  C  C   Am  Bm

Bm                  C
Şimdi saat sensizliğin ertesi
       Am           D      Bm
Yıldız dolmuş, gökyüzü ayaydın

Bm                C          Bm
Avutulmuş çocuklar çoktan sustu
Bm                C          Bm  Em
Avutulmuş çocuklar çoktan sustuuuuu

Em            D
Bir ben kaldım bir ben kaldım
C               Am           Bm
Tenhasında gecenin avutulmamış ben

Bm
Şimdi gözlerime ağlamayı öğrettim
Em                                     Bm
Ki bu yaşlar utangaç boynunun kolyesi olsun

Em              D
Bu da benim sana bu da benim sana
C         Am        Bm
Ayrılırken hediyem olsun

Bm  Bm  C   Am  Bm
Em  Bm  Am  Bm  Bm

Soytarılık etmeden güldürebilmek seni
Ekmek çalmadan doyurabilmek
Ve haksızlık etmeden doğan güneşe
Bütün aydınlıkları içine süzebilmek gibi
Mülteci isteklerim oldu ara sıra, biliyorsun
Şimdi iyi niyetlerimi bir bir yargılayıp asıyorum
Bu son olsun, bu son olsun

Em              D
Bu da benim sana bu da benim sana
C         Am        Bm
Ayrılırken hediyem olsun

Em  D  C  Am  Bm

Bm                 C
Şimdi saat yokluğunun belası
Am               D       Bm
Sensiz gelen sabaha günaydın

Bm              C          Bm
İşi gücü olanlar çoktan gitti
Bm              C          Bm  Em
İşi gücü olanlar çoktan gittiiiii

Em            D
Bir ben kaldım bir ben kaldım
C               Am            Bm
Voltasında gecenin hiç uyumamış ben

Bm
Şimdi gözlerime ağlamayı öğrettim
Em                                     Bm
Ki bu yaşlar utangaç boynunun kolyesi olsun

Em              D
Bu da benim sana bu da benim sana
C         Am        Bm
Ayrılırken hediyem olsun
   
Bm  Bm  C   Am  Bm
Em  Bm  Am  Bm  Bm

Kafamı duvara vurmadan tanıyabilmek seni
Beyninin içindekileri anlayabilmek
Ve yitirmeden yüzündeki anlık tebessümü
Bütün saatleri öylece dondurabilmek için
Çıldırasıya paraladım kendimi, lanet olsun
Artık sigarayı üç pakete çıkardım günde
Olsun gözüm olsun, ne olacaksa olsun

Em              D
Bu da benim sana bu da benim sana
C         Am        Bm
Ayrılırken hediyem olsun
NotlarX
Tab
Söz: Yusuf Hayaloğlu
Müzik:
 Ahmet Kaya
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar