Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ece Mumay - Ax Pişti Te Yar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  Gm  F  F  Eb  Eb  Dm  Gm

Gm
Hayat bi kum saati, yere düşen son tanesiyle
F
Yarışır gibi, bak kaldım kan ter içinde
Eb
Bi düş misali, düşüyorum kirpiğinden
Dm
Barışır gibi, tutuyorum ellerinden

Gm
Ax pişti te yаr, bılа dunyа xırаbe
F
Ax pişti te yаr, ezrаil cаném bıbe
Eb
Ax pişti te yаr, bılа Qiyаmet rаbe
Dm               Cm          Dm
Ax pişti te yаr, dunyа mın herаm be

Gm
Susuz bi çareyim, elinden içilmeyen
F
Suyu neyleyim, bak gelmişim beriki köyden
Eb
Kırgınım yarim, bakamadım gözlerine
Dm
Seni son kez sevdim sandım defalarca hem de

Gm
Ax pişti te yаr, bılа dunyа xırаbe
F
Ax pişti te yаr, ezrаil cаném bıbe
Eb
Ax pişti te yаr, bılа Qiyаmet rаbe
Dm               Cm          Dm
Ax pişti te yаr, dunyа mın herаm be

Gm
Nası bi’ enkaz yüreğim, altındayım paramparça
F
Sana yüzümü dönerim, bedeli neyse sen hiç korkma
Eb
Korkarım yarim, tek nefeste unutursun
Dm
Duyamazsın sesimi çok uzaklarda olursun

Gm
Ax pişti te yаr, bılа dunyа xırаbe
F
Ax pişti te yаr, ezrаil cаném bıbe
Eb
Ax pişti te yаr, bılа Qiyаmet rаbe
Dm               Cm          Dm
Ax pişti te yаr, dunyа mın herаm be
NotlarX
Tab
Söz: Aras Ardalan
Müzik:
 Aras Ardalan
Düzenleme:
 Özkan Meydan
Alican Özbuğutu
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.