Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ender Balkır - Ruhumda Sızı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                        Am         D  Em
Bu nasıl bir derttir dermanı yoktur
Em                   Am       D  Em
Bedenimde değil ruhumda sızı
Em                   Am         D  Em
Görünmez bir yara acısı çoktur
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                         Am        D  Em
Kurşunsuz hançersiz kansız bir yara
Em                    Am        D  Em
Hiçbir tabib buna bulamaz çara
Em                     Am        D  Em
Keşke Mansur gibi çekseler dara
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                     Am      D  Em
Doktoru lokmanı yok ilacı yok
Em                      Am       D  Em
Görünmez göz ile hiçbir izi yok 
Em                     Am         D  Em
Saplanmış sineme görünmez bir ok
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                     Am         D  Em
Didelerim nemli, kan ağlar gözüm
Em                    Am       D  Em
Ruhum yara aldı sızlıyor özüm
Em                      Am        D  Em
Bu halimden vakıf tek cura sazım
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                    Am        D  Em
Yeter Nesimi bu feryadın yeter
Em                     Am        D  Em
Biliyom yanıyon Kerem’den beter
Em                    Am        D  Em
Her ah eyledikçe dumanın tüter
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı
NotlarX
Tab
Söz: Nesimi Çimen
Müzik:
 Aşık Emrah
Düzenleme:
 Önder Meral
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar