Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sehabe - Yüzüstü - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm   Eb   D#   Bbm

      Fm
Hayat toz pembe olsa kesin renk körü olurdum
       Eb
Doktor bana bakıp eserinle gurur duy
C#
Güzel cümleler bekleme büyülenip
    Bbm   
Ben yalan söyleyecek kadar büyümedim

Fm
22'sine kadar iyi biriydim
     Eb
Sonradan öldüm ama iyi biriydim
      C#
Fazla abartıyorlar nefes almayı falan
       Bbm         
Nasılsın, dediler, dedim, iyi bilirdim

Fm
Hepinizden daha içten gülerdim oysa
Eb
Benim suçum yok siyahtan saklanamıyorsam
C#
   Bi şey dicem ama
Bbm
Mutluluk muazzamdır bitinceye kadar! 

      Fm
Yarın geç olacak bugün gülmemiz gerekir!
      Eb
Bugün gülmüyorsak, kesin dün kalp temizledik
      C#
Hayat basitti ellerimden tutmasaydı
      Bbm
Keşke mutlu etmeyi unutmasaydım

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
Mutluluğu değil hep hüznü hak ettik
      Bbm
Keder tek dal sigaraysa ben hep pakettim

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
  Beni unutmak akıl işi değildi
Bbm
Bu yüzden hep delileri sevdim

Fm   Eb   D#   Bbm
 
      Fm
Artık bana dokunan her yeri yaktım
 Eb 
Kabul etmem gerekir berbattım
    C#
Kötü biri olduk biz de özleyip
     Bbm
Artık beddualarındaki gizli özneyim

Fm
Dürüsttüm doğruydum, hoşa gittim
Eb
Emekleri umutları boşa gitti
      C#
Sevgi denen illet yüzümü güldürmedi
      Bbm
Ben de kimsenin yüzünü güldürmedim

Fm
Ben bir dala tutundum, o dal kırıldı
     Eb
Ağaç bana niye küstün anlamadım?
      C#  
Ben bir ağaç yüzünden gidip tüm ormanı yaktım
Bbm
Bu şair bu şiirinden utanmakta haklı

Fm
Dertlisin kederi bırak, diyorlar
Eb
Bıraksalar gülücem, bırakmıyorlar
C#
Kurşun değilim öyle bakma
Bbm
Kurusıkıdır kalbim atmıyor bak

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
Mutluluğu değil hep hüznü hak ettik
      Bbm
Keder tek dal sigaraysa ben hep pakettim

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
  Beni unutmak akıl işi değildi
Bbm
Bu yüzden hep delileri sevdim

Fm   Eb   D#   Bbm

Fm
Ölüm gibi gittin ama abartmayalım
     Eb
Uzun zaman oldu gökyüzüne bakmayalı
     C#
Bazen yıldızlar bile unutur yolunu
Bbm
Sakın boşluğa düşme uçurumun olurum

    Fm
Öyle lanetliyim ki hatırıma ne dicen?
 Eb
Hangi omuzda uyursan uyu aklına gelicem
C#
Ama diyemem, ellerimi bul
      Bbm
Birçok kötülüğüm dokundu en büyüğü bu

    Fm
Bunu hak etmedin ama hak edenler mutlu
 Eb
Neden kötü biriyim ben bile unuttum
C#
Ve artık cam gibi değil kan gibiyim; 
Bbm
Parçalansam kırılmıyorum

      Fm
Keşke diyebilseydim, gel terk edelim
    Eb
Hala biliyorken saçının her telini
    C#    
Beni unut, yapamam bu dansı
Bbm
Seni üzen şairler utansın
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Doğaçlama Teknikleri: Farklı Müzik Türlerinde Doğaçlama Yapmanın Temelleri ve İpuçları

Doğaçlama, müzisyenlerin anlık yaratıcılıklarını kullanarak yeni melodiler ve ritimler oluşturduğu bir süreçtir. Caz, blues, rock ve diğer müzik türlerinde yaygın olarak kullanılır. Doğaçlama yapmak, müziğin temellerini ve akor yapısını anlamayı gerektirir.

Doğaçlamanın Temelleri

Doğaçlamaya başlarken şu temel prensipler önemlidir:

  • Gam Bilgisi: Doğaçlama yaparken, kullanılacak gamları ve bu gamların hangi akorlarla uyumlu olduğunu bilmek önemlidir. Majör, minör, pentatonik ve blues gamları, farklı türlerde en yaygın kullanılan gamlardır.
  • Akor İlerlemeleri: Akor ilerlemelerini anlamak, doğaçlama yaparken doğru notaları seçmeye yardımcı olur. Örneğin, blues müziğinde 12 bar blues ilerlemesi oldukça yaygındır.
  • Ritim: Doğaçlamanın sadece melodik değil, aynı zamanda ritmik bir boyutu da vardır. Farklı ritimleri ve tempoları deneyerek doğaçlamaya çeşitlilik katılabilir.
  • Dinleme ve Tepki Verme: Özellikle caz gibi grup doğaçlamalarında, diğer müzisyenleri dinlemek ve onların çaldıklarına tepki vermek önemlidir.

Farklı Müzik Türlerinde Doğaçlama

Doğaçlama, farklı müzik türlerinde değişiklik gösterir:

  • Caz: Caz doğaçlaması, genellikle karmaşık akor ilerlemeleri ve geniş gam yelpazesi kullanır. Melodik ve armonik olarak daha özgürdür.
  • Blues: Blues doğaçlaması, 12 bar blues ilerlemesine dayanır. Pentatonik ve blues gamları, doğaçlama için yaygın olarak kullanılır.
  • Rock: Rock müzikte doğaçlama, genellikle pentatonik gamlara ve güçlü ritimlere dayanır. Solo gitar doğaçlaması rock müziğin önemli bir unsurudur.

Doğaçlama İpuçları

Doğaçlama yaparken göz önünde bulundurulması gereken bazı ipuçları:

  • Basit Başlayın: Doğaçlama yapmaya yeni başlıyorsanız, basit gamlar ve ritimler kullanarak başlayın.
  • Kulakla Çalma: Diğer müzisyenlerin doğaçlamalarını dinleyin ve onları taklit etmeye çalışın.
  • Yaratıcı Olun: Doğaçlama sırasında farklı gamları ve ritimleri denemekten çekinmeyin.
  • Pratik Yapın: Doğaçlama, pratik yapıldıkça gelişen bir yetenektir. Düzenli olarak pratik yapın ve doğaçlama becerilerinizi geliştirin.

Sonuç

Doğaçlama, müzisyenlerin yaratıcı yeteneklerini geliştirmeleri için harika bir yoldur. Farklı müzik türlerinde doğaçlama yapmanın temellerini öğrenmek, müziğinize yeni bir boyut katacaktır. Pratik yaparak ve müziğin temellerini anlayarak, doğaçlama becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar