Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sehabe - Yüzüstü - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm   Eb   D#   Bbm

      Fm
Hayat toz pembe olsa kesin renk körü olurdum
       Eb
Doktor bana bakıp eserinle gurur duy
C#
Güzel cümleler bekleme büyülenip
    Bbm   
Ben yalan söyleyecek kadar büyümedim

Fm
22'sine kadar iyi biriydim
     Eb
Sonradan öldüm ama iyi biriydim
      C#
Fazla abartıyorlar nefes almayı falan
       Bbm         
Nasılsın, dediler, dedim, iyi bilirdim

Fm
Hepinizden daha içten gülerdim oysa
Eb
Benim suçum yok siyahtan saklanamıyorsam
C#
   Bi şey dicem ama
Bbm
Mutluluk muazzamdır bitinceye kadar! 

      Fm
Yarın geç olacak bugün gülmemiz gerekir!
      Eb
Bugün gülmüyorsak, kesin dün kalp temizledik
      C#
Hayat basitti ellerimden tutmasaydı
      Bbm
Keşke mutlu etmeyi unutmasaydım

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
Mutluluğu değil hep hüznü hak ettik
      Bbm
Keder tek dal sigaraysa ben hep pakettim

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
  Beni unutmak akıl işi değildi
Bbm
Bu yüzden hep delileri sevdim

Fm   Eb   D#   Bbm
 
      Fm
Artık bana dokunan her yeri yaktım
 Eb 
Kabul etmem gerekir berbattım
    C#
Kötü biri olduk biz de özleyip
     Bbm
Artık beddualarındaki gizli özneyim

Fm
Dürüsttüm doğruydum, hoşa gittim
Eb
Emekleri umutları boşa gitti
      C#
Sevgi denen illet yüzümü güldürmedi
      Bbm
Ben de kimsenin yüzünü güldürmedim

Fm
Ben bir dala tutundum, o dal kırıldı
     Eb
Ağaç bana niye küstün anlamadım?
      C#  
Ben bir ağaç yüzünden gidip tüm ormanı yaktım
Bbm
Bu şair bu şiirinden utanmakta haklı

Fm
Dertlisin kederi bırak, diyorlar
Eb
Bıraksalar gülücem, bırakmıyorlar
C#
Kurşun değilim öyle bakma
Bbm
Kurusıkıdır kalbim atmıyor bak

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
Mutluluğu değil hep hüznü hak ettik
      Bbm
Keder tek dal sigaraysa ben hep pakettim

        Fm
Bir gün denize bıraktı babam yüzmeyi öğrendim
     Eb
Beni yüzüstü bıraktı biri üzmeyi öğrendim
C#
  Beni unutmak akıl işi değildi
Bbm
Bu yüzden hep delileri sevdim

Fm   Eb   D#   Bbm

Fm
Ölüm gibi gittin ama abartmayalım
     Eb
Uzun zaman oldu gökyüzüne bakmayalı
     C#
Bazen yıldızlar bile unutur yolunu
Bbm
Sakın boşluğa düşme uçurumun olurum

    Fm
Öyle lanetliyim ki hatırıma ne dicen?
 Eb
Hangi omuzda uyursan uyu aklına gelicem
C#
Ama diyemem, ellerimi bul
      Bbm
Birçok kötülüğüm dokundu en büyüğü bu

    Fm
Bunu hak etmedin ama hak edenler mutlu
 Eb
Neden kötü biriyim ben bile unuttum
C#
Ve artık cam gibi değil kan gibiyim; 
Bbm
Parçalansam kırılmıyorum

      Fm
Keşke diyebilseydim, gel terk edelim
    Eb
Hala biliyorken saçının her telini
    C#    
Beni unut, yapamam bu dansı
Bbm
Seni üzen şairler utansın
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Beste ve Bestecilik

Müzikal eserlerin yazılması veya oluşturulması sürecidir. Bir besteci, müziği yaratırken melodileri, harmonileri, ritimleri ve diğer müzikal unsurları kullanarak duygusal ve estetik bir ifade yaratır. Beste, müziğin farklı türlerinde ve tarzlarında yer alabilir ve genellikle bir bestecinin kişisel ifadesini yansıtır. Besteci, müzikal fikirlerini notalara döker ve bu fikirleri belirli bir formata göre düzenler. Beste süreci, müzikal materyalin oluşturulmasından icrasına kadar bir dizi aşamayı içerir ve müziğin yaratıcı ve sanatsal boyutunu ifade etme sürecidir.

Önemli Bestecilerimiz:

Ahmed Adnan Saygun (1907-1991): Türk besteciliğinin öncülerinden biri olan Saygun, hem Batı müziği hem de Türk müziği alanında önemli eserler vermiştir. Türk müziğinin gelişimine büyük katkıda bulunmuştur.

Cemal Reşit Rey (1904-1985): Türk piyano müziğinin önemli temsilcilerinden biri olan Cemal Reşit Rey, geniş bir repertuara sahip olup çeşitli türlerde eserler vermiştir.

Ulvi Cemal Erkin (1906-1972): Türk müziğinin önde gelen bestecilerinden biri olan Erkin, çağdaş Türk müziğinin öncülerindendir. Türk halk müziği ve Batı müziği tarzlarını başarıyla birleştiren eserleriyle tanınır.

Necil Kazım Akses (1908-1999): Akses, Türk modern müziğinin önemli figürlerindendir. Hem klasik Türk müziği hem de Batı müziği tarzlarında eserler vermiştir ve Türk müziğinin gelişimine katkıda bulunmuştur.

İlhan Baran (1934-2016): Baran, çağdaş Türk müziğinin önde gelen bestecilerindendir. Modern ve deneysel müzik tarzlarında eserler vermiş, ayrıca müzik eğitimcisi olarak da önemli bir rol oynamıştır.

Göksel Baktagir (1966- ): Türk müziğinin önemli kanun virtüözlerinden ve bestecilerinden biridir. 1970 yılında İstanbul'da doğan Baktagir, müzik eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı'nda başlamış ve ardından Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda eğitimini tamamlamıştır. Geleneksel Türk müziği ile klasik batı müziğini ustalıkla harmanlayan Baktagir, birçok konserde ve festivallerde performans sergilemiş ve birçok kayıtta yer almıştır. Türkiye'nin yanı sıra yurt dışında da konserler vermiş olan Baktagir, Türk müziğinin tanıtımına katkı sağlamıştır.

Dünya Çağının Önemli Bestecileri:

Johann Sebastian Bach (1685-1750): Barok döneminin en önemli bestecilerinden biri olan Bach, dini ve dünyevi müzik alanında birçok önemli eser vermiştir. Klasik müziğin en büyük ustalarından biri olarak kabul edilir.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791): Klasik dönemin en önemli bestecilerinden biri olan Mozart, genç yaşta büyük bir başarı elde etmiş ve birçok önemli opera, senfoni ve konçerto bestelemiştir.

Ludwig van Beethoven (1770-1827): Beethoven, klasik müziğin en önemli figürlerinden biridir. Romantik dönemin başlangıcını simgeleyen bestecilerden biri olarak kabul edilir ve geniş bir repertuara sahiptir.

Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893): Rus besteci Tchaikovsky, romantik dönemin en önemli bestecilerinden biridir. Senfonileri, baleleri ve opera eserleriyle tanınır ve geniş kitlelerce sevilir.

Claude Debussy (1862-1918): Debussy, çağdaş klasik müziğin öncülerinden biridir. Eserleri, İmpresyonist müziğin özelliklerini taşır ve geniş bir etki alanına sahiptir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar