Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yüzyüzeyken Konuşuruz - Ankara Kapkara - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Fm                     G       G  F#  Fm
Ben sana hep dürbünle bakmışım
Fm                     G      G  F#  Fm
Aklıma gelince hemen yatmışım
Fm                    G       G  F#  Fm
Seni diye sigarayı bırakmışım
Fm                      G     G  F#  Fm
Kendimi tuzsuz sulara atmışım
 
Fm                       G     G  F#  Fm
Çok değil birkaç yüz kilometre
Fm                      G     G  F#  Fm
Ankara İstanbul'dan hareketle
Fm                    G     G  F#  Fm
Dahası uçakla da gidilmekte
Fm                    G     G  F#  Fm
Ama bu derinliği yok etmekte
 
G
aaaaaa
 
Cm                             G
Bir tarafım beyaz ama diğeri kapkara
Cm                      G           G   F#   Fm
Bu tuttuğum takımdan kaynaklanmakta
Fm                       G      G  F#  Fm
Senin payın da yadırganamaz ama
Fm                          G     G  F#  Fm
Gelemem çok soğuktur şimdi Ankara
Fm                         G      G  F#  Fm
Gelemem çok soğuktur şimdi Ankara
 
Cm   G   Cm   G   Fm   G   Fm   G   F#   Fm
 
Fm                   G       G  F#  Fm
Aslına bakarsan çok yorgunum
Fm                    G           G  F#  Fm
Geleceğimden değil işte laf olsun
Fm                         G            G  F#  Fm
İnkar etmiyorum zaten hep eksik o taraf
Fm                       G     G  F#  Fm
Bir balık yok ki suda boğulsun
 
Fm                     G    G  F#  Fm
Evet bence de kesin ararsın
Fm                       G        G  F#  Fm
Allah var şimdi sen de çok güzel kızsın
Fm                   G     G  F#  Fm
Doğum İstanbul 89 un Kasım
Fm                           G         G  F#  Fm
Hem sarışın hem huysuz hem haklı kadın
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar