Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yüzyüzeyken Konuşuruz - Benimle Kayboldun (Kaan Boşnak) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
    Bm
Hem gündüzüm hem gecem
    G
Her saniyem her bir hecem
    Em
Her cevabım sensin
    F#m
Hem de her bilmecem

Bm
Durup baktın göz ucuyla 
G
Başka biri vardı yanında
Em
Sakin kalamazdım 
           F#m
Benim olacağını bilmesem

Bm   G   Em   F#m

Bm
Bilmem kaç yüz kişi içinden
G
Gördüm deli gözlerini birden
Em
Belki tanımazdım seni 
F#m
O konsere gelmesen

Bm
Gece sonunda sarhoştum
G
Baktım sana yok olmuştun
Em
Sakin kalamazdın
          F#m
Benim olacağını bilmesem

G
Emindim zaten geleceğinden
Em
Gördün beni sen merceğinden
F#m
Bense kaçtım gerçeğimden
G     F#m
Kayboldum

G
Emindim zaten geleceğinden
Em
Bense kaçtım gerçeğimden
F#m
Sen gördün beni merceğinden
G         F#m
Benimle kayboldun,
Em        F#m
Benimle kayboldun

Em   F#m   

Bm
Bahsettiğim seks değil
     G
O da içinde ama tek değil
    Em
Türkçe yazılmış bir şiiri
   F#m
Sana çevirircesinden

  Bm
Saçlarında kayboldum
   G
Dudaklarında kavruldum
   Em
Rüzgarlarında savruldum 
  F#m
Gel durdur istersen

G
Emindim zaten geleceğinden
Em
Gördün beni sen merceğinden
F#m
Bense kaçtım gerçeğimden
G     F#m
Kayboldum

G
Emindim zaten geleceğinden
Em
Bense kaçtım gerçeğimden
F#m
Sen gördün beni merceğinden
G         F#m
Benimle kayboldun,
Em        F#m
NotlarX
Tab
Söz: Kaan Boşnak
Müzik:
 Kaan Boşnak
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Dizi ve Gamlar

Dizi ve gamlar, müziğin temel taşları olarak kabul edilir ve melodik yapıların anlaşılması için kritiktir. Dizi, müzikal notaların belirli bir düzenle sıralanmış halidir. Gam ise, dizilerle benzer şekilde düzenlenmiş olmasına rağmen belirli kurallar ve tonik adı verilen ana notaya göre şekillendirilir. Gamlar, müzikteki ruh hali, karakter ve tonallik açısından belirleyici bir rol oynar.

Diziler ve Gamlar Arasındaki Fark

Genellikle birbirinin yerine kullanılsa da, diziler ve gamlar arasında bazı farklar vardır:

  • Dizi: Bir dizi, belirli bir ses aralığında sıralı olarak çalınan notaların bir düzenidir. Belirli bir melodik yapı olmadan da var olabilir.
  • Gam: Gamlar, bir dizi notadan oluşur, ancak belirli kurallara göre yapılandırılmıştır. Örneğin, majör gam, belirli bir düzenle tam ve yarım ses aralıkları içerir.

Popüler Gam Türleri

Farklı müzik türlerinde çeşitli gamlar kullanılır. İşte en yaygın olanlarından bazıları:

  • Majör Gam: Doğal majör gam, tam ve yarım seslerden oluşur ve "do-re-mi-fa-sol-la-si" şeklinde bilinir. Mutluluk ve parlaklık hissi yaratır.
  • Minör Gam: Minör gam, daha melankolik ve karamsar bir tona sahiptir. Doğal, armonik ve melodik olarak üç farklı türde bulunur:
    • Doğal Minör: Majör gamın altıncı derecesinden başlayarak aynı notalara sahiptir.
    • Armonik Minör: Doğal minörün yedinci derecesinin yarım ses yükseltildiği türdür.
    • Melodik Minör: Çıkarken altıncı ve yedinci derecelerin yarım ses yükseltildiği, inerken doğal minör olan türdür.
  • Pentatonik Gam: Beş notadan oluşur ve majör ve minör türleri bulunur. Basit ve etkili yapısıyla blues, rock ve halk müziklerinde yaygındır.
  • Kromatik Gam: Bir oktav içindeki on iki yarım sesi de içerir. Kromatik gam, melodik renk katmak için kullanılır.

Makamsal ve Modal Gamlar

Makamsal müzikte modal gamlar, belirli melodik yapıları tanımlar ve özellikle Doğu müziğinde yaygındır. Bu tür müziklerde, gamlar sadece belirli bir sırayı değil aynı zamanda belirli melodik yapıları ve süslemeleri de içerir. Örneğin:

  • Türk Müziği Makamları: Türk müziği, farklı karakter ve melodik yapılara sahip çeşitli makamlara sahiptir.
  • Hint Raga Sistemi: Hint müziğinde ragalar, belirli duygusal ve ruhsal halleri ifade etmek için kullanılır.

Dizi ve Gamların Kullanım Alanları

Dizi ve gamlar, müziğin çeşitli alanlarında kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinde belirli bir ruh hali yaratmak için gamları kullanır.
  • Doğaçlama yaparken, müzisyenler genellikle belirli gamlara dayalı olarak doğaçlama yapar.
  • Öğrenciler, enstrümanlarını öğrenirken gam çalışmalarını yaparak hem tekniklerini hem de melodik anlayışlarını geliştirir.

Sonuç

Dizi ve gamlar, müziğin temel yapı taşlarındandır. Müziğin ruh halini ve karakterini tanımlayan bu yapılar, müzisyenlerin yaratıcılığını ve ifade yeteneklerini artırır. Farklı türdeki dizi ve gamları anlamak, müzikal bilgi ve repertuarınızı genişletir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar