Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tame Impala - The Less I Know The Better - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
Dbm  B/D#  Emaj7  Dbm

        Dbm
Someone said they left together
B/D#  Emaj7
I ran out the door to get her
B/D#    Dbm                    
She was holding hands with Trevor
B/D#    Emaj7
Not the greatest feeling ever
B/D#   Dbm
I said pull yourself together
B/D#       Emaj7
You should try your luck with heather
B/D#   Dbm                     
Then I thought they slept together
B/D#    Emaj7                    B/D#  Dbm  B/D#
Oh, the less I know the better
    Emaj7
The less I know the better

      Emaj7             Dbm     Dmaj7
Oh my love, can't you see yourself by my side
      Emaj7                Dbm             Dmaj7         
No surprise, when you're on his shoulder like every night
      Emaj7             Dbm            Dmaj7
Oh my love, can't you see that you're on my mind
         Emaj7              Dbm        Dmaj7
Don't suppose we could convince your lover to change his mind
       Dbm    B/D#  Emaj7  B/D#
So goodbye

          Dbm
She said "It's not now or never
B/D#     Emaj7
Wait ten years, we'll be together"
B/D#    Dbm                 
I said "Better late than never
B/D#       Emaj7                  B/D#  Dbm  B/D#
Just don't make me wait forever"
      Emaj7                  B/D#  Dbm  B/D#
Don't make me wait forever
      Emaj7
Don't make me wait forever

      Emaj7             Dbm         Dmaj7
Oh my love, can't you see yourself by my side
         Emaj7                          Dbm      Dmaj7
Don't suppose you could convince your lover to change his mind
Emaj7                     B/D#
I was doing fine without you
  Dbm                    Amaj7          
Till I saw your face, now I can't erase
Emaj7                     B/D# 
Giving in to all his bullshit
  Dbm                    Amaj7              
Is this what you want, is this who you are
Emaj7                     B/D#
I was doing fine without you
  Dbm                   Amaj7            
Till I saw your eyes turn away from mine
Emaj7                      B/D# 
Oh sweet talking where he wants you
        Dbm                Amaj7               Emaj7  B/D#
Said come on Superman, say your stupid line
        Dbm                Amaj7               Emaj7  B/D#
Said come on Superman, say your stupid line
        Dbm                Amaj7             
Said come on Superman, say your stupid line

Emaj7  B/D#  Dbm  Amaj7
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.