Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Skapova - Neden Olmasın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Gm  F
   Olmayacak galiba ya
              Dm
Neden olmasın ya
                 Gm
Neden olmasın bu aşk

Neden olmasın bu taş

Kalbin çatlasın ve ortadan ikiye yarılsın
Bb
Ahhhh ayrılığa sebebimiz olmasın
       A
İçinde hep bu cümle çınlasın


Akıttığım gözyaşları gökyüzünde dağılsın ve şemsiyeni yoklasın
Dm
Ya yarın olmasın, günlerin çuvala girip deyimlerde yaşasın
Gm
Yaa artık buradasın, nereye baksam oradasın… desеm de inanmazsın
     Bb
Haklısın

Ben bir kurnazım, tuzaklarla kuruluyum ama
                  Dm
Bu en iyi niyеtli kumpasım

Yarın olmasın
A
Bunca şeye rağmen neden olmasın

Dm                                                    Gm
Aşk, seni bir kere görmedim iyi niyetinle şu kapıma dayan
                                              Bb
Beni bir kere görmedin ama kafamın içindeki isyan
                                           A
Olan oldu ama niye olur gibi oldu bu anlamadım
                                   Dm
Meşki bırak, benim aradığım sadece aşk

Dm  Gm  Bb  A

Dm
Bu şarkıyı sana yazdım, klibi aynada seyret
                                          Gm
Karşında var hayalet ve biraz daha hayal eet
                                                       Bb
Açık denizlerde bu kafam, derin dalgalarda boğuldum, aman

Size sormadım, olmadı hiçbir zaman
                               A
Dünüm olmadı yarınıma kadar ilacım

Beni sormayın, sözlerimi çekin fesata
                              Dm
Derdimi anladım bu gece nakarata

Dm                                                    Gm
Aşk, seni bir kere görmedim iyi niyetinle şu kapıma dayan
                                              Bb
Beni bir kere görmedin ama kafamın içindeki isyan
                                           A
Olan oldu ama niye olur gibi oldu bu anlamadım
                                   Dm
Meşki bırak, benim aradığım sadece aşk
NotlarX
Tab
Söz: Hikmet Melih Gül
Müzik:
 Hikmet Melih Gül
Düzenleme:
 Ali Özsoy
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar