Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Skapova - Ben Hala Vazgeçmedim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Dm
Soğuk bir akşamüstünde
                             Bb          Am
Bitmez sandım, çok geç kalmıştım, inanmıştım
Dm
Ölü biri bi' kör sevdi
                       Bb          Am
Görmez ama duyar sanmıştı, yanılmıştı

C             Am  C       Dsus4  Bbmaj7
Son bi' kez daha, ne dediyseeeeeeeeeeem
C             Am           Dsus4   Bbmaj7  Dm
Yok bi' söz daha, dön bana seeeeeeeeeen

Dm          C            Dm
Yolumdan döndüm, bak seninim
  C            Dm     C
Öldüm kaç kere dil döktüm
       Bb  A
Aşka yeniiiiiil

Dm          C            Dm
Yolumdan döndüm, bak seninim
  C            Dm     C
Öldüm kaç kere dil döktüm
       Bb   A
Aşka yeniilldim

Dm
Soğuk bir akşamüstünde
                           Bb           Am
Buldum sandım, başta yanlıştım, yanılmıştım
Dm
Öyle güzel güldü bana
                      Bb          Am
Rüya sandım, inanmamıştım, uyanmıştım

C             Am  C       Dsus4  Bbmaj7
Son bi' kez daha, ne dediyseeeeeeeeeeem
C             Am  C        Dsus4   Bbmaj7  Dm
Yok bi' söz daha, dön bana seeeeeeeeeen

Dm
Vazgeçmem (Bil istedim)
F    C       Dm
Duy istedim, gör sevgilim
C     Dm
Vazgeçmem, bil istedim
F    C       Bb
Duy istedim, gör sevgilim
    A            Dm
Ben hala vazgeçmedim


Bil istedim, duy istedim
Gör sevgilim, vazgeçmedim
Bil istedim, duy istedim
Gör sevgilim, ben hala vazgeçmedim
Bil istedim, duy istedim
Gör sevgilim, ben hala vazgeçmedim
Bil istedim, duy istedim
Gör sevgilim, ben hala vazgeçmedim
NotlarX
Tab
Söz: Hikmet Melih Gül & Yahya Babuz
Müzik: Skapova
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.