Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Skapova - Başkası Mı Var - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Dm  Gm  Bb  A  Dm

Dm
Gözlerin pek dalgın, aklında sorular
Gm
Bu telaşın niye? Söyle, ne oldu? Ne var?
Bb
Bu gece sen değil bi' başkası yanımda
A
Yalanlar gizlenmiş dudaklarında

Dm                                    Bb   A
Yoksa benden sakladığın bir şeyler mi var?
Gm                                     Dm
Sen böyle davranmazdın bana bildiğim kadar
                                      Bb  A
Neden dilinde hep hüzünlü dertli sargılar?
Gm                   Dm
Yoksa artık aramızda başkası mı var?

Dm
İlk biz değil böyle ayrılan
Gm
Aşk bazen bir gerçek bazen bir yalan
Bb
Bütün bu hatalar yanlışlar içinde
A
Neydi beni sana bağlayan?

Dm                                    Bb   A
Yoksa benden sakladığın bir şeyler mi var?
Gm                                     Dm
Sen böyle davranmazdın bana bildiğim kadar
                                      Bb  A
Neden dilinde hep hüzünlü dertli sargılar?
Gm                   Dm
Yoksa artık aramızda başkası mı var?

Dm  Gm  Bb  A  Dm

İstemem anlatma (İstemem anlatma)
Bana o anı yaşatma (Bana o anı yaşatma)
Ağlar mıyım diye gözlerime bakma
Giden bir daha (Giden bir daha)
Ardına bakmamalı (Ardına bakmamalı)
Seven ayrılırken de güçlü olmalı
NotlarX
Tab
Söz: Ülkü Aker
Müzik:
 Elias Rahbani
Düzenleme:
 Skapova
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.