Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Şekersiz - En Güzel Yaşımdı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
C#m  G#m  F#m  C#m

C#m
Garip, bu sefer sensin, kaçıran bakışlarını
G#m
Bir kez korkmadan anlat, ne varsa yaptığını
F#m                             C#m
Onu nasıl sevdiğini, beni nasıl unuttuğunu

C#m                                    G#m
Bittiğinden kararsız, bu yüzden tutarsızım da

Bana dert olan aynı şey hala
F#m                                        C#m
Tam geçmiş sanıyorken, neden yarımım karşında

C#m                                      G#m
Islattığın dudaklar, bayadır aklıma takıldı
                                    F#m
Öyle durdum düşündüm, siyahtan karaydı
                             C#m
Hasta mıyım anlamadım neyim ben

C#m                                  G#m
Kaldım aynı, değişmek biraz zor karardı
                                   F#m
Öyle güzel gülerdim, en güzel yaşımdı
                          C#m
Parça parça izlerini içimden, silemem

C#m  G#m  F#m  C#m

G#m                        F#m             C#m
Rahat rahat yeter mi, bu şehir birden ikimize
G#m                       F#m                C#m
Yaşayamam bir daha karşıma çıkar mısın ümidiyle
NotlarX
Tab
Söz: Yunus Emre
Müzik:
 Yunus Emre
Düzenleme:
 Şekersiz
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Gizem Laçinkaya - En Güzel Yaşımdı
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar