Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

ZAZ - Les passants - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
       Cm
Les passants, passant, J'passe mon temps a les r'garder penser
Fm7
Leurs pas pressés, dans leurs corps lésés
         G7                                       Cm
Leurs passés se dévoilent dans les pas sans se soucier

          Cm
Que, suspicieuse, à l'affût, Je perçois le jeu de pan
        Fm7
Leurs visages comme des masques me fait l'effet répugnant
          G7                            Cm
Que faire semblant, c'est dans l'air du temps

Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera
Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera

               Cm
L'enfant n'est fait que de fêtes,
                                     Fm7
Le fait est que l'effet se reflète à sa capacité

De prendre le fait tel qu'il est
        G7                         Cm
Sans se référer à un système de pensée dans sa tête

          Cm
L'automne déjà, C'était l'été hier encore
            Fm7
Le temps me surprend, semble s'accélérer
             G7                               Cm
Les chiffres de mon âge, m'amènent vers ce moi rêvé

Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera
Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera

       Cm
Chaque mois se joue dans des cycles différents
         Fm7
C'est marrant, ces remous qui m'animent
                        G7
À travers l'temps d'un état à un autre
               Cm
J'oscille inexorablement

        Cm
Par les temps, je cours à l'équilibre
       Fm7
Chaque jugement sur les gens me donne la direction à suivre
        G7
Sur ces choses en moi à changer
                Cm
Qui m'empêchent d'être libre

            Cm
Les voix se libèrent et s'exposent

Dans les vitrines du monde en mouvement
Fm7
Les corps qui dansent en osmose
    G7                                               Cm
Glissent, tremblent, se confondent et s'attirent irrésistiblement.

        Cm
Par les temps je cours à l'expression
        Fm7
Chaque émotion ressentie me donne envie d'exprimer les non-dits
G7
Et que justice soit faite
                 Cm
Dans nos pauvres vies endormies

Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera
Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera

Cm  Fm7  G  G7  Cm
NotlarX
Tab
Söz: Isabelle Geffroy
Müzik:
 Isabelle Geffroy
Tryss
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar