Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

ZAZ - Les passants - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
       Cm
Les passants, passant, J'passe mon temps a les r'garder penser
Fm7
Leurs pas pressés, dans leurs corps lésés
         G7                                       Cm
Leurs passés se dévoilent dans les pas sans se soucier

          Cm
Que, suspicieuse, à l'affût, Je perçois le jeu de pan
        Fm7
Leurs visages comme des masques me fait l'effet répugnant
          G7                            Cm
Que faire semblant, c'est dans l'air du temps

Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera
Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera

               Cm
L'enfant n'est fait que de fêtes,
                                     Fm7
Le fait est que l'effet se reflète à sa capacité

De prendre le fait tel qu'il est
        G7                         Cm
Sans se référer à un système de pensée dans sa tête

          Cm
L'automne déjà, C'était l'été hier encore
            Fm7
Le temps me surprend, semble s'accélérer
             G7                               Cm
Les chiffres de mon âge, m'amènent vers ce moi rêvé

Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera
Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera

       Cm
Chaque mois se joue dans des cycles différents
         Fm7
C'est marrant, ces remous qui m'animent
                        G7
À travers l'temps d'un état à un autre
               Cm
J'oscille inexorablement

        Cm
Par les temps, je cours à l'équilibre
       Fm7
Chaque jugement sur les gens me donne la direction à suivre
        G7
Sur ces choses en moi à changer
                Cm
Qui m'empêchent d'être libre

            Cm
Les voix se libèrent et s'exposent

Dans les vitrines du monde en mouvement
Fm7
Les corps qui dansent en osmose
    G7                                               Cm
Glissent, tremblent, se confondent et s'attirent irrésistiblement.

        Cm
Par les temps je cours à l'expression
        Fm7
Chaque émotion ressentie me donne envie d'exprimer les non-dits
G7
Et que justice soit faite
                 Cm
Dans nos pauvres vies endormies

Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera
Ab6
Passe, passe, passera
Bb                  Cm
La dernière restera

Cm  Fm7  G  G7  Cm
NotlarX
Tab
Söz: Isabelle Geffroy
Müzik:
 Isabelle Geffroy
Tryss
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Caz Müziği ve Tarihçesi

Caz Nedir?

Caz, 20. yüzyılın başlarında Amerika Birleşik Devletleri'nde, özellikle New Orleans'ta ortaya çıkan bir müzik türüdür. Çoğunlukla Afrika ritimleri, blues ve ragtime gibi müzik türlerinin birleşiminden doğmuştur. Caz, doğaçlamaya, karmaşık ritimlere ve melodik ifadelere dayanır. Çoğu caz eseri belirli bir temel yapıya sahip olsa da, müzisyenler doğaçlama ile eseri geliştirir.

Cazın Tarihçesi

Caz müziğinin kökeni, 19. yüzyılın sonlarından itibaren blues ve ragtime gibi Afro-Amerikan müziklerinden esinlenmiştir. New Orleans'ta başlayan bu müzik, 1920'lerin Harlem Rönesansı ile hızla popüler hale geldi ve ülke çapında kabul gördü. Caz müziği, 1930'larda swing tarzının ortaya çıkmasıyla daha büyük orkestralarda çalınmaya başlandı ve bu dönemde popüler dans müziklerinden biri haline geldi.

1940'larda bebop tarzı ortaya çıktı ve caz müziği daha karmaşık ve hızlı ritimlere sahip bir hal aldı. Charlie Parker ve Dizzy Gillespie gibi sanatçılar, bebop'un öncülerindendi. 1950'lerde cool caz, modal caz ve hard bop gibi farklı alt türler gelişti. Miles Davis, John Coltrane ve Thelonious Monk bu dönemin önde gelen isimlerindendir.

1960'larda free caz, caz müziğine daha deneysel bir yaklaşım getirdi. Bu dönemdeki sanatçılar, geleneksel caz kalıplarını kırarak daha özgür yapılar oluşturdular. 1970'lerde caz füzyon türü gelişti; bu tarz, cazın rock ve funk gibi türlerle harmanlanmasını içeriyordu. 1980'lerde ve sonrasında caz, dünya çapında farklı türlerle etkileşime girerek çeşitlendi.

Cazın Önemi ve Mirası

Caz müziği, 20. yüzyılın en etkili müzik türlerinden biri olarak kabul edilir. Hem doğaçlama hem de teknik beceri gerektiren yapısıyla, müzisyenlere geniş bir ifade alanı sunar. Caz müziği, diğer müzik türleriyle etkileşimi sayesinde sürekli evrim geçirir. Müzikal yapıları, ritimleri ve doğaçlamaya dayalı yapısıyla caz, dünya müziğinin vazgeçilmez bir parçası olmuştur.

Türkiye'de de caz, 20. yüzyılın ortalarından itibaren yaygınlaşmaya başladı. Özellikle büyük şehirlerde caz kulüpleri açıldı ve yerli caz müzisyenleri uluslararası sahnede başarı kazandı. Bugün Türkiye'de düzenlenen caz festivalleri, cazın büyüleyici dünyasını daha geniş kitlelere tanıtarak bu zengin müzik türünü kutlamaktadır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar