Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

ZAZ - Que vendra - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
Bm  Em  F#7  Bm

Bm
Peu importe où je vais
                   Em
Tant que j’ai l’audace
                      F#7
De tenir la main de l’autre
                        Bm
Pour aimer le temps qui passe

Bm
Dans tout ce que je fais
                         Em
La rage et l’amour s’embrassent
                                    F#7
Qu’elle soit mienne ou qu’elle soit votre
               Bm
La vie nous dépasse

Bm               Em
Qué vendrá qué vendrá
      F#7        Bm
Yo escribo mi camino
                  Em
Sin pensar sin pensar
F#7        Bm
Dónde acabará

Bm
Dans mes joies, dans mes peines, dans mes choix, dans mes larmes
                    Em
Je laisse aller mes sentiments
                             F#7
Au mieux on écrit son chemin comme on se soigne
                Bm
Pour aimer indifféremment

Bm
Sur les sables mouvants d’un passé qui s’effondre
                  Em
Je me raccroche à ceux que j’aime
                       F#7
Prenant soin de chaque seconde
                                  Bm
Les heures prendront soin d’elles-mêmes

Bm               Em
Qué vendrá qué vendrá
      F#7        Bm
Yo escribo mi camino
                  Em
Sin pensar sin pensar
F#7        Bm
Dónde acabará
Bm               Em
Qué vendrá qué vendrá
      F#7        Bm
Yo escribo mi camino
                                  Em
Si me pierdo es que ya me he encontrado
         F#7         Bm
Y sé que debo continuar

Bm  Em  F#7  Bm  Em  F#7  Bm

D                                 A
 Puisque nous sommes ici sans savoir
                                Bm
Ce qui nous attend un peu plus tard
                                  F#7
Laisser parler mon instinct me guérit
G                                 Em
 Puisque tout cela est bien trop court
                               Bm
J’aimerai jusqu’à mon dernier jour
                               F#7
Jusqu’à mon dernier souffle de vie
Bm               Em
Qué vendrá qué vendrá
      F#7                 Bm
Jusqu’où j’irai j’en sais rien
                   Em
Sin pensar sin pensar
     F#7          Bm
Sans penser à demain

Bm               Em
Qué vendrá qué vendrá
      F#7        Bm
Yo escribo mi camino
                                  Em
Si me pierdo es que ya me he encontrado
         F#7         Bm
Y sé que debo continuar

Bm  Em  F#7  Bm

Bm               Em
Qué vendrá qué vendrá
      F#7        Bm
Yo escribo mi camino
                                  Em
Si me pierdo es que ya me he encontrado
         F#7         Bm
Y sé que debo continuar
 
Bm Em F#7
 
Bm                               Em
Si me pierdo es que ya me he encontrado
         F#7         Bm
Y sé que debo continuar
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.