Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Reşit Kemal - Bilmem (Lust) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
A+ A-
   E                             G#m
Bilmem, nerden çıktı bu dert?, bilmem
   D#                     G#m
Bilmem, nasıl çıkılır içinden

       E
Bilmiyorum, nası çıkılır içinden

Diye düşünerek geçiyo bu günler
     G#m
Bu duvar bile geceleri dinler

Bugünün farkı yok ki dünden
     D#
Yine sadece bende ki gündem

Yalnızlığın senfonisi
       G#m
Şuanda sırtımdaki bu bıçaklar, dost orkestrası

          E
Gece dört ölümün tam sırası

Bu resim Ankara hatırası
        G#m
Bulanık gözümün manzarası

Ama yok inan hiç ağlayasım
       D#
Sadece dik duramıyorum

Kasvetten kurtulamıyorum
           G#m
Kurtulacak yol bulamıyorum

Ve karanlık çok bunalıyorum

   E
Bilmem, bilmem hiç farkında mısın
   G#m
Bilmem, bir denizde yalnız kaldın
   D#                     G#m
Bilmem, nasıl çıkılır içinden

   E                             G#m
Bilmem, nerden çıktı bu dert?, bilmem
   D#                     G#m
Bilmem, nasıl çıkılır içinden

       E
Sadece kendim olmak için çabalıyorum

Deme bu nasıl zor olacak
         G#m
O kadar uzaklaşmışım ki kendimden

Bulması zor olacak
        D#
Bu karanlığın sonu aydınlık gibi duruyor

Bir ışık yanacak
         G#m
Zaten o umut olmasaydı ellerimde

Kendimden kaçacak bi' hale gelmiştim

E
Oysa ki en başta, büyümeyi sevmiştim
G#m
İçim çocuk kaldığı için heralde

Düşmanıma güvenmiştim
D#
Şimdi o puştlar kahkaha atıyor

Bilmiyorlar içimde yandım
G#m
Kavruldum olgunlaştım

Korktum kendimden kaçtım

   E
Bilmem, bilmem hiç farkında mısın
   G#m
Bilmem, bir denizde yalnız kaldın
   D#                     G#m
Bilmem, nasıl çıkılır içinden

   E                             G#m
Bilmem, nerden çıktı bu dert?, bilmem
   D#                     G#m
Bilmem, nasıl çıkılır içinden
NotlarX
Tab
Söz: Reşit Kemal
Müzik:
 Reşit Kemal
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.