Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

No.1 - Kör (Melis Karaduman) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
G#m  F#  E  D#

G#m
Gelsin, hepsi de gelsin
F#
Üstüme sorunların üstesinden geldim
E
Sandığının tersi, içtiğini biçersin
D#
Cezbeden bi’ günah mısın? lanet güzelsin!
G#m
Çekil kenara bu hasta ağır değil ağırdan
F#
Aldı kanımdaki dalga ruhumdan mı ağır lan?
E
Dün bi’ rüya gördüm, dayanmıştım kapına
D#
Güzel şeyler söylüyorum bağıra çağıra

G#m
Silemedim karaladım gölgemdeki canavar
F#
İçimde bi’ kan ama alma daha canı var
E
Hangi suratına kapansın ulan bu kapılar
D#
Anahtarım olsa bile açamazdım ya, ha
G#m
Yıllardır karanlıkta kayıp
F#
Dünya böyle dönüyo’ken sözlerim mi ayıp?
E
Gömleklerim yırtık, gözlüklerim kayıp
D#
Beni artık ayıkmayın kayıp oldu kayık

                G#m  F#
Bugün de devran dönmeez
           E    D#
Tanrı beni görmeez
              G#m  F#
Yüzüm bi’ gün gülmeez
             G#m
Yanar atеşim sönmeez
                   D#
Bi’ gün daha böyle geçmеz, geçmez

G#m  F#  E  D#

Geleceğini si.ersin geçmişi silerken
Sandığının tersi, no. 1, no mercy
Gerçekler acıdır, acıyı seversen
Selfie’ye gülerken aynaya söversin
Tekin değilken sokaklar tekin miyim delinin?
İzliyorum ekranı içindeyim filimin
fakat duyamazsın ruhumdaki sireni
keşke ak’lımda kalsaydın ucundasın dilimin

Kendimi kaybedeli yıllar oldu bu o’nu
Rap savaşı çocuk ışi ve
Bok yolunda pırlantayla koştursanız ne olur?
Gözlerimiz kan ama sizinkiler su dolu
Sen git oyna sudoku
Kaç yerinden delindiğini sayamadım bu kotun
Yemekleri ısıtın, tabakları soğutun
Mutlu günler göreceğim kör olduğumu unutup

Zarlar hep 1 kazanan olsun
Ne olur artık şansım dönsün
Ama ben 11, zarları gömdüm
Yüzüme gülüyo’sun sanki körsün

Zarlar hep 1 kazanan olsun
Ne olur artık şansım dönsün
Ama ben 11, zarları gömdüm
Yüzüme gülüyo’sun

                G#m  F#
Bugün de devran dönmeez
           E    D#
Tanrı beni görmeez
              G#m  F#
Yüzüm bi’ gün gülmeez
             G#m
Yanar atеşim sönmeez
                   D#
Bi’ gün daha böyle geçmеz, geçmez
NotlarX
Tab
Söz: No.1
Melis Karaduman
Müzik: No.1
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.