Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ebru Gündeş - Cennet - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Dm  Dm  Gm  Dm

Dm
Hani fani bu hayat ümit bağlayamam

Olmadı diye oturup ağlayamam
Gm                         Dm
Gönlü geniş olan sükutu öğrensin

Dm
Sevgimi yok yere ele bağlayamam

Gelir mi diye hayallere sığınamam
Gm                      Dm
Kemale eren kendinden versin

Gm
Sevdim, kaç kere bilemem
Dm
Yaşadım, yok inkar edemem
Cm                       Dm
Bıktım, senle baş edemem ben
Ebmaj7
Zaman öyle de geçiyor
Dm
Hayat böyle de bitiyor
Cm               Dm
Ama umudum cennetten

Dm
Ben dalkavuk olanı hizaya getiremem

Sorma bana ben görünmezi göremem
Gm                    Dm
Merak eden kendine yönelsin

Dm
Boş yere kimseyi oyalayıp üzemem

Geçici şeylere heves edip üzülemem
Gm                     Dm
Fikrim, hevesimi alt etsin

Gm
Bildim lakin söylemem
Dm
Gördüm ama izah edemem
Cm                      Dm
Dünya, senle baş edemem ben
Ebmaj7
Zaman öyle de geçecek
Dm
Hayat böyle de bitecek
Cm                     Dm
E bitsin, umudum cennetten

Gm  Dm  Cm  Dm  Ebmaj7  Dm  Cm  Dm

Dm
Ben gözü görmeyene resim gösteremem

Değerimi bilmeze değeri öğretemem
Gm                   Dm
O önce, e haddini öğrensin

Dm
Biten sevgiye imrenip özenemem

Boş sözü duyup düstur edinemem
Gm                Dm
Eden, kendine ah etsin

Gm
Sevdim, kaç kere bilemem
Dm
Yaşadım, yok inkar edemem
Cm                       Dm
Bıktım, senle baş edemem ben
Ebmaj7
Zaman öyle de geçiyor
Dm
Hayat böyle de bitiyor
Cm               Dm
Ama umudum cennetten
NotlarX
Tab
Söz: Ahmet Enes
Müzik: Ahmet Enes
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.