Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Contra - Islak Kum - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Gm  Fm  Gm

  Cm                                    Gm
Olsam bile kalabalıklar içinde yokluğun var eder iliklerimde hiçliği
  Fm                                Gm
Yazın mont giyen evsiz şarapçı dayı da bıraktı şerefime içmeyi
Cm                                Gm
Şişelerin dibindekiler gibi biter sandım ama sürecek şarkın
Fm                             Gm
Bi ömür sana mahkum etse beni adaletinle yargın

         Cm                         Gm
Adını yazsam sahilimin ıslak kumlarına

Denizler gider mi suyuma
Fm                     Gm
Görünmem senden başkasına iki gözüm ama

Cm                      Gm
Çıkıyorum içe içe Khalkedon’dan
               Fm 
Son durak Caddebostan
                         Gm
Sanırım büyüyorum en sonunda
                                  Cm
Hala ayıp bi şey demedim hesap et ordan
                                 Gm
Yine de sen iste böleyim denizi ikiye
                                Fm
Bi an peşimizden gelemesinler diye

Sen üzülme boynunu bükme
Gm                                   Cm
Gelse bile bi gün ölüm ensemden göğsüme

Vurmak istedim yerleri göğe
Gm
Bitik başlarken her yeni güne
Fm
Ama şimdi güzel pazar ertesi bile
Gm
Bütün cennetlere göre çok

  Cm                                    Gm
Olsam bile kalabalıklar içinde yokluğun var eder iliklerimde hiçliği
  Fm                                Gm
Yazın mont giyen evsiz şarapçı dayı da bıraktı şerefime içmeyi
Cm                                Gm
Şişelerin dibindekiler gibi biter sandım ama sürecek şarkın
Fm                             Gm
Bi ömür sana mahkum etse beni adaletinle yargın

         Cm                         Gm
Adını yazsam sahilimin ıslak kumlarına

Denizler gider mi suyuma
Fm                     Gm
Görünmem senden başkasına iki gözüm ama

Cm                            Gm
Şu anda cehennemdeyim elimde asa
                              Fm
Gezegeni bile yakarım bana kalsa
                               Gm
Nolur dolup dolup dolu olup yağsam
                                  Cm
İstanbul’un bütün koruları alev alsa

Cm                        Gm
Şimdi deniz içki sıcak kumlar
                                Fm
Oysa ki teo da demişti tuzak bunlar
                            Gm
Onu bile dinlemedim ama sağ kurtuldum her kabustan

  Cm                                    Gm
Olsam bile kalabalıklar içinde yokluğun var eder iliklerimde hiçliği
  Fm                                Gm
Yazın mont giyen evsiz şarapçı dayı da bıraktı şerefime içmeyi
Cm                                Gm
Şişelerin dibindekiler gibi biter sandım ama sürecek şarkın
Fm                             Gm
Bi ömür sana mahkum etse beni adaletinle yargın

         Cm                         Gm
Adını yazsam sahilimin ıslak kumlarına

Denizler gider mi suyuma
Fm                     Gm
Görünmem senden başkasına iki gözüm ama
NotlarX
Tab
Söz: Contra
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar