Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Koray Avcı - Didim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em          D
Ne de güzel olurdu
Bm          Em
Ayrılık olmasaydı
          Am 
Aklıma geldiğinde 
D           Em
Gözlerim dolmasaydı

G           Am  
Ayrılıklar zamansız 
D          Em
Acıtır yüreğimi
C              D
Bu dert böyle amansız
Bm            Em
Yakıyor ciğerimi

Em       D
Güneş batarken,
Bm            Em
Ay tutarken bulutları
            Am
Denizler ağlamaz mı
D          Em
Silerken umutları

G             Am
Dalgasız bir denizim
D           Em
Kavuşmuyor ellerim
C            D
Zamansız vedalarda
Bm           Em
Alışıyor gözlerim


G    Am    D    Em    C    D    Bm    Em


Neden yine hatırladım ki seni
Ne oldu da geldin aklıma
Rastlamaktan korktum ama bırakmadım anılar şehrini 
Kuru akşamlara inat ettim
Giydiğim kazakları attım, çırılçıplak gezdim
Ne oldu da geldin aklıma 
Acı insana masumiyet verir derdim hep
Doğruymuş
Küçük mutlulukları dostların neşelerinde bulursun
Felaket olur sana gülmek
Unutamazsın ışıklar söndüğü zaman
Neden geldin ki şimdi sen aklıma
Delilere gülerdim yerli yersiz
Sonra oturur kendim delilik ederdim
Deli olmak da varmış işin ucunda

Var olduğun için komik gelir insanlara
Ve sen güldürürken zorla ağlattırıyor sözlerin
Şarkılar inatla söylüyor yalnızlığını
Neden geldin ki şimdi sen aklıma
Ne güzel içiyordum bu akşam
Denizlere dalga olmuşum ki
Ne gariptir ki yağmurlu Didim bu akşam
Ne oldu da geldin aklıma
Sen inat ettinmi yaparsın bilirim
Getirip de yorma aklını boşuna


G           Am  
Ayrılıklar zamansız 
D          Em
Acıtır yüreğimi
C              D
Bu dert böyle amansız
Bm            Em
Yakıyor ciğerimi

G              Am
Dalgasız bir denizim
D           Em
Kavuşmuyor ellerim
C            D
Zamansız vedalarda
Bm           Em
Alışıyor gözlerim
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.