Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Bu Sen Değilsin (Faruk Sabancı) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Dbmaj7  Bbm  Cm

Fm              Dbmaj7           Bbm     Cm
Karşıma almışım dünyamı, boğuşuyorum onunla
Fm              Dbmaj7        Bbm     Cm
Kol kola girmiş ihanetler önümden geçiyor
Fm                  Dbmaj7           Bbm     Cm
Bileklerimi sıkıyor parmaklar, tırnaklar batıyor
Fm             Dbmaj7         Bbm                 Cm
Üstüme düşüyor sağnaklar, şansıma kalbim halen atıyor

Fm              Dbmaj7                          Bbm       Cm
Bekle ki çıksın dökülsün dilinden dökülmesi gerekenler bekle
Fm          Dbmaj7                  Bbm                  Cm
Eksik kaldı yarımdan fazlası kaldım kalabalık ortası yek de

Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum ben de
                      Cm
Bir ölüyü taşıyorum üstümde sanki
Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum bende
                   Cm
Ölümü taşıyorum üstümde sanki

Fm         Dbmaj7          Bbm                Cm
Vakit dolmadan çok geç olmadan, gideyim buralardan
           Fm                Db             Bbm                Cm
Vakit dolmadan, güneşim batmadan gözüm dolmadan gideyim buralardan

Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum ben de
                      Cm
Bir ölüyü taşıyorum üstümde sanki
Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum bende
                   Cm
Ölümü taşıyorum üstümde sanki

Fm
Hissettiklerim nаsıl bilir misin
Dbmaj7
Biliyorum desen bile bildiğinden emin misin
Bbm                            Cm
Hissettiklerimi hissedebilir misin
         Fm
O yoldаn geçmeden, tаrif edebilir misin
Dbmaj7
Beni kırmаktаn yа dа benden vаzgeçebilir misin
Bbm        Cm
Kаhretsin, bu sen değilsin

Fm         Dbmaj7          Bbm                Cm
Vakit dolmadan çok geç olmadan, gideyim buralardan
           Fm                Db             Bbm                Cm
Vakit dolmadan, güneşim batmadan gözüm dolmadan gideyim buralardan
NotlarX
Tab
Söz: Sagopa Kajmer (Yunus Özyavuz)
Müzik:
 Faruk Sabancı
Sagopa Kajmer (Yunus Özyavuz)
Düzenleme:
 Faruk Sabancı
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.