Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Bu Sen Değilsin (Faruk Sabancı) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Dbmaj7  Bbm  Cm

Fm              Dbmaj7           Bbm     Cm
Karşıma almışım dünyamı, boğuşuyorum onunla
Fm              Dbmaj7        Bbm     Cm
Kol kola girmiş ihanetler önümden geçiyor
Fm                  Dbmaj7           Bbm     Cm
Bileklerimi sıkıyor parmaklar, tırnaklar batıyor
Fm             Dbmaj7         Bbm                 Cm
Üstüme düşüyor sağnaklar, şansıma kalbim halen atıyor

Fm              Dbmaj7                          Bbm       Cm
Bekle ki çıksın dökülsün dilinden dökülmesi gerekenler bekle
Fm          Dbmaj7                  Bbm                  Cm
Eksik kaldı yarımdan fazlası kaldım kalabalık ortası yek de

Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum ben de
                      Cm
Bir ölüyü taşıyorum üstümde sanki
Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum bende
                   Cm
Ölümü taşıyorum üstümde sanki

Fm         Dbmaj7          Bbm                Cm
Vakit dolmadan çok geç olmadan, gideyim buralardan
           Fm                Db             Bbm                Cm
Vakit dolmadan, güneşim batmadan gözüm dolmadan gideyim buralardan

Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum ben de
                      Cm
Bir ölüyü taşıyorum üstümde sanki
Fm                  Dbmaj7                   Bbm 
Gücümü toplamalıyım ancak gücümü bulamıyorum bende
                   Cm
Ölümü taşıyorum üstümde sanki

Fm
Hissettiklerim nаsıl bilir misin
Dbmaj7
Biliyorum desen bile bildiğinden emin misin
Bbm                            Cm
Hissettiklerimi hissedebilir misin
         Fm
O yoldаn geçmeden, tаrif edebilir misin
Dbmaj7
Beni kırmаktаn yа dа benden vаzgeçebilir misin
Bbm        Cm
Kаhretsin, bu sen değilsin

Fm         Dbmaj7          Bbm                Cm
Vakit dolmadan çok geç olmadan, gideyim buralardan
           Fm                Db             Bbm                Cm
Vakit dolmadan, güneşim batmadan gözüm dolmadan gideyim buralardan
NotlarX
Tab
Söz: Sagopa Kajmer (Yunus Özyavuz)
Müzik:
 Faruk Sabancı
Sagopa Kajmer (Yunus Özyavuz)
Düzenleme:
 Faruk Sabancı
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar