Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Nigar Muharrem - Gidene Sor - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am                     Fmaj7
Mutluluk iki dudak arasında
Em7                         Fmaj7
Hayati satir satır yazasım var
Am                       Fmaj7
Bu şehrin karanlık yakasında
Em7                     G
Umudu görmeden sarasım var

       Am
Gidene sor seviyor mu
     Fmaj7
Sonu yok biliyorum bu yolun
Am
Boş geliyordu
    Fmaj7
Ben olmayan acılara dertlere gülüyorum
Em7
Söz gidiyorum

Bu kadar seviyorken seni hala
Am
Gel demiyorsun
    Em7                      F
Gülüşün bana cennet cennet oysa

Am
Mutluluk iki dudak arasında

Bana seçip seçip soruyordun arasından benim
Fmaj7
Sızlayan kalbimi arasınlar

Ama görünmez gönlümün ayazından
Em7
Hayati satir satır yazasım var

Bu şehrin karanlık yakasında
Am
Umudu görmeden sarasım var
    Em7                   Am
Gidenin bitmeyen acısıyla

Em7
Benden daha delisi var mı
G              Fmaj7  G
Acısı bitse de ismi   kaldı
  Am
Güneş bana da doğar mı

Sana aydınlık yollar, bana karanlık

Fmaj7
Benden daha delisi var mı

Acısı bitse de ismi kaldı
  Em7
Güneş bana da doğar mı
     Fmaj7
Sana aydınlık yollar, bana karanlık
NotlarX
Tab
Söz: Burak Bulut
Müzik:
 Burak Bulut
Düzenleme:
 Rabil Seferli
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.