Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Etkin - Heves mi Sandın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Bb

Ebm  Ebm  Bb  Ebm  Ebm  Bb
Ebm  Ebm  Bb   B   Abm  Bb

Bb       B       Abm      Bb
Yıllarca bekledim seni sevdim
       B       Abm      Bb
Aşkıma karşılık verirsin diye

Ebm                     B
Yollara bakıp her gün ümitle
                  Bb
Belki bir gün bana dönersin diye

B  Bb

Ebm                        Bb
Bendeki bu aşkı heves mi sandın
Ebm                         Bb
Üç beş gün sonra biter mi sandın
Ebm                           Bb
Böyle bir sevdayı sen kimde gördün
  B                    Abm      Bb
Ahhh Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Ebm  Ebm  Bb  Ebm  Ebm  Bb
Ebm  Ebm  Bb   B   Abm  Bb

Bb    B        Abm       Bb
Aşkıma karşılık verseydin keşke
       B      Abm      Bb
Ağlamazdım ben her gece böyle

Ebm                      B  
Sevmiştim ben seni delicesine
                  Bb
Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Ebm                        Bb
Bendeki bu aşkı heves mi sandın
Ebm                         Bb
Üç beş gün sonra biter mi sandın
Ebm                           Bb
Böyle bir sevdayı sen kimde gördün
  B                    Abm      Bb
Ahhh Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Vay gülüm vay, derde mi yanarsın sevdaya mı
Neye yanarım biliyor musun güzel kız
Hani beni görüpte o suratını asışın var ya
Hah işte ona yanarım, sanki suç bendeymiş gibi
Kendine gel güzelim
Sen benim sevdiğim, sen benim taptığım, sen benim sevdalım olamazsın
Çok değişmişsin be güzelim
Hani bir söz vardır bilir misin
Ağlamayı bilmeyen gözler sevmeyi de bilmezler
Ama ben seni hala seviyorum be güzelim
Bu da demektir ki ben hala ağlıyorum
Dedim ya güzel kız bendeki bu aşk ne neves ne de üç beş günlük
Bendeki bu aşk bendeki bu aşk, bu can bu bedenden çıkıncaya kadar güzelim
Bu can bu bedenden çıkıncaya kadar

Ne Leyla ne Mecnun böyle sevmedi

Şarkı Nihavend Makamı'ndadır.
NotlarX
Tab
Söz: Ercan İçen
Müzik:
 Ercan İçen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar