Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cem Adrian - Beni Hatırla - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am  G  F  E

Am                   G
Bugün rüzgar seni terkediyor
   F                        E
O sevdiğin kokuyu alıp sana veda ediyor
Am                     G
Bugün kalbin senden vazgeçiyor
F                         E
Gözleri kapalı ateşten geçiyor
  Am            G
Ve sessizlik , sessizlik
F              E
Sessizlik beni kahrediyor

     Am
Beni unutma
                 G
Sonbaharın o pis yalnızlığında
                      F
Toprak ıslanıp yağmur koktuğunda
                        E
İçin burkulup hep eksik kaldığında

                  Am
Beni, beni, beni hatırla
                    G
Her ağlayan çocuğun gözyaşında
                              F
Evladını kaybetmiş bir annenin suratında
                   E
Boş kalıp titreyen avuçlarında
     Am
Beni hatırla

  Am
Ve sessizlik
G         F                E
Sessizlik sessizlik beni kahrediyor
               Am
Beni beni beni unutma
                  G
Sonbaharın o pis yalnızlığında
                      F
Toprak ıslanıp yağmur koktuğunda
                        E
İçin burkulup hep eksik kaldığında
                 Am
Beni, beni, beni hatırla
                     G
Her ağlayan çocuğun gözyaşında
                               F
Evladını kaybetmiş bir annenin suratında
                    E
Boş kalıp titreyen avuçlarında
                  Am
Beni, beni, beni unutma
                             G
Yalnızlıkta boğulup nefessiz kaldığında
                              F
Yağmur yüzüne bir toprak gibi çarptığında
                      E
Hiçbir şarkı seni anlatamadığında
               Am
Ve artık sen anlayamadığında
                                G
Çocuk gibi karanlıktan korkup uyuyamadığında
                             F
Sesler duyup saklanacak yer bulamadığında
                                  E
Ve ayrılık bir mermi gibi göğsüne saplandığında

       Am
Kan gördüğünde
       G
Kan gördüğünde
       F
Kan gördüğünde
       E
Kan gördüğünde
      Am
Beni hatırla
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.