Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Haluk Levent - Sen Olasın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em  Em  Am  Am  Em  Em  Bm  Bm
D   D   C   C   Bm  D  Em

Em         Am
 Bu deliye akıl veren
Em           Am
 Sen olasın, sen olasın
D           C
 Her yarama merhem süren
Bm    D           Em
 Sen olasın, sen olasın

Em          Am
 İyi günde, kötü günde
Em         Am
 Düşersem, düştüğümde
D             C
 Yerli yersiz güldüğümde
Bm    D           Em
 Sen olasın, sen olasın

Em         D
 Gülüşümde gözyaşımda
Am          C    D
 Ekmeğimde, su, aşımda
E          D
 Bela diye bu başımda
Am          C        Em
 Sen olasın, sen olasın

Em           Am
 Hasta olsam başucumda
Em         Am
 Dua etsem avucumda
D           C
 Günahımda, her suçumda
Bm    D           Em
 Sen olasın, sen olasın

Em  Em  Am  Am  Em  Em  Am  D
D   D   C   D   Bm  D  Em

Em          Am
 Yokluğunda her gün deli
Em          Am
 Varlığında usta veli
D            C
 Bu sevdanın alın teri
Bm    D           Em
 Sen olasın, sen olasın

Em           Am
 Sen olasın, sen olasın
Em          Am
 Cennetimde sen olasın
D           C
 Dara çekip assalar da
Bm   D          Em
 İki sözüm sen olasın 
NotlarX
Tab
Söz: Ömer Faruk Güney
Müzik:
 Namık Naghdaliyev
Düzenleme:
 Yıldıray Gürgen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Mücahit Yıldız - Sen Olasın
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar