Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

ILKE - YOK - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Am
Hala bi' bankada param yok
Bm
O yüzden şirketle aram yok
Em
Kötüden çalınır haram yok
G
Yakıcam ama sigaram yok

Am
Yaşıyorum bak (yaşıyorum bak)
Bm
Her şey yolunda (her şey yolunda)
Em
Yolun sonu var (yolun sonu var)
G
Dolu sorunlar (dolu sorunlar)

Am
Kafamda planlar binerken
        Bm
Annemin arabasına
                   Em
Gerek de yoktu hiç yanlamasına
                   G
Sabahın köründen gece yarısına
                 Am
Sorunlar devamlı ve ara sıra
                Bm
Oldukça tuhaftı ve ara sıra
                  Em
Uğraşır herkes kendi yarasına
                   G
Gerçekçi ol ve parayı sına

Uzunlar yansır dikiz aynasına

Am            Bm
Yolun başında kendi başına
               Em
On beş yaşında ilk atışında
              G
Çizik kaşında mezar taşında
                   Am
Hiçbir önemi yok bunun dışında

Takipte adım adıma

Şahidim cebimin dolamadığına

Hala da inanamıyorum hayatımın

Bi' cehennem olamadığına

Am
Hala bi' bankada param yok
Bm
O yüzden şirketle aram yok
Em
Kötüden çalınır haram yok
G
Yakıcam ama sigaram yok

Am
Yaşıyorum bak (yaşıyorum bak)
Bm
Her şey yolunda (her şey yolunda)
Em
Yolun sonu var (yolun sonu var)
G
Dolu sorunlar (dolu sorunlar)

Gm
Dön, dön, dön aynaya bak

Farklı kişiler aynı yatakta
F
Yol kat et anlayarak (prr, prr)

Kalmışken son bir durak (prr, prr)
Gm
Geç benzin doldurarak (geç, geç)

Biz geldik kontrataktan
F
İmrendim baktım uzaktan

Gerek yok artık uzatmam
Gm
Pazara gönderip fake at (ah)

Eve git hemen FA Cup (ah)
F
Dumanla üstüne tek at (ah)

Ocağa adana kebap (wow)
Gm
Sahnede kalırsın knock out (ouu)

Olsaydı bizdeydi kokart (ah)
F
Ağlama sikini kopart (ah)

Yalama kendini domalt

Gm
Konfeti gelir bombeli (prr)

"Bire on verir." dedin

Gol yedin çünkü yok yerin

Sanki Wolverine
               F
Bizde bol deli ve de ombreli

Gm
Yağmurda rallii bi' adderalli 
                          F
Öldürebilir seni de bir geceden ani
Gm
Kazanan yok ben dahi, sen
                        F
"dahi anlamında de hali" yok yani

Gm
Yaşıyorum bak (yaşıyorum bak)

Her şey yolunda (her şey yolunda)

Yolun sonu var (yolun sonu var)

Dolu sorunlar (dolu sorunlar)
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'in matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Elektronik müzik çağıyla birlikte, nota yazımı, bilgisayar yazılımları ve dijital müzik oluşturma araçları sayesinde daha erişilebilir hale geldi. Bu teknoloji, farklı müzik türlerini icra eden sanatçılar arasında notaların paylaşımını kolaylaştırdı.

Nota ve müzik notasyonu, eğitim ve öğrenim alanlarında da önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitimi alan bireyler, müziği daha iyi anlamak, bestelemek ve analiz etmek için nota okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu sayede müziğin evrensel dili olan nota, sanatçılar arasında köprü kurar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.