Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Buray - Haykırasım Var (Kezzo) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
        Gm                      Cm
Bazen güneş, bazen soğuk, bazen sıcak
                  Gm
Bazen ılık, bazen taş gibiydi kalbin
            Cm
Bazen bazen bazen kırık
       Gm                    Cm
Bazen sıcak yaran anlamazsın taze taze acı
       Gm                      Cm
Bazen haykırmak istersin olmaz çünkü sesin kısık

       Gm                Cm
Hep mi karabasan, rüyana kara saçanlar
       Cm
Rüyana kara saçanlar
       Gm                        Cm
Bekara boşanmak kolay, onlar hep boş yapanlar, tez kaçanlar

Gm                 Cm
Keşke silah değil, olsa tahtadan sapanlar
Cm
Olsa tahtadan sapanlar
Gm                 Cm
Belki martılardan, önce gelecek hep baharlar

Gm               Cm
Her sabah aynaya söyle ben de nerdeyim
Gm                          Cm
Dedim ki sonra düşündüm bir yolcuyum, seferdeyim
Gm                      Cm
Her durakta bir bedende tanıştım, kederdeyim
Gm                     Cm
Trense kalktığında sen durakta, ben trendeyim

Gm                   Cm
Belki başka durakta, belki başka şehirde
Gm                   Cm
Belki başka yatakta, belki ölüm döşekte
Gm               Cm
Bazen çözüm kötekteyken, bazen çözüm köçekte
Gm                Cm
Bazen çözüm kaçmaktayken, bazen çözüm cürette

Gm               Cm          Gm
Denizimi bırakıp gitsin martılar
      Cm          Gm
Nasıl kızgın şarkılar
    Cm            Gm     F     Eb 
Seviyor sevmiyor, yorgun yapraklar

Cm            Dm             Cm
Gülümse artık kurtuldun diyorlar
     Dm       Cm
Beni anlamıyorlar
Dm         Eb       Cm           D
Haykırasım var ardından, bıraksınlaaar

Gm  Cm  Gm  Cm

Gm                 Cm
Birine bakmak için geldiysen git olay başka
Gm                  Cm
Kimine sadık hayat, kimine mevzu durum başka
Gm                  Cm
Saygı varsa kal da, saygı yoksa çözüm kaçmak
Gm                  Cm
Sonuçta bardağın da hoşuna gitmiyor taşmak

Gm                    Cm
Bunları yazmak gerçekten zor sanki duvarları yıkmak
Gm                   Cm
Bazen geçmişe bakmak sanki bütün geleceği çöpe atmak
Gm                    Cm
Düşler hep tütün gibi bir çakmakta usulca yakmak
Gm                    Cm
Gitmek her şeyden bir boşluktan kendini yere atmak

Gm               Cm          Gm
Denizimi bırakıp gitsin martılar
      Cm          Gm
Nasıl kızgın şarkılar
    Cm            Gm     F     Eb
Seviyor sevmiyor, yorgun yapraklar

Cm            Dm             Cm
Gülümse artık kurtuldun diyorlar
     Dm       Cm
Beni anlamıyorlar
Dm         Eb       Cm           D
Haykırasım var ardından, bıraksınlar

Gm            Cm             Gm
Yaralar benim gönlümde hırsızlar
    Cm            Gm
Çalıyor dünü yarınlar
    Cm          Gm
Yakamozlar ardından
    Cm        Gm
Yakıyorsun aaaa
NotlarX
Tab
Söz: Gozde Ancel
Müzik:
 Gozde Ancel
Düzenleme:
 Tolga Erzurumlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar