Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Eypio - Vur Vur - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Am  Am  Bb  Gm  Gm  Bb

Am
Baktım gördüm bozdular dengeleri
Gm
Kızımda gördüm inan bütün pembeleri
Am
Ayakta dur sen s..erler bak derbederi
Gm             Bb          Gm
Yaktılar oğlum siyah beyaz belgeleri

Am                                   Gm
Bağlı elim kolum, koklar anasonu ciğerim

Bu tezgahın her tarafı sorun
Am
Ahmet Abi hüzün, gel be iki gözüm
Gm
Hep griydi şehirler de nerde elli tonu

Am
"Vur Vur" diyo bana bi tarafım

Bi tarafım da diyo "beni hadi durdur"
                                                 Gm
Bi tarafım cesur, bi tarafım da diyo bana "oğlum sus sus"
                                Bb
Vicdanım sel gibi de durmuyor namussuz
       Gm                  Am
Bize "yan" de oğlum yanalım

Am  Am  Am  Gm  Gm  Bb  Gm  Am

Am
Hiç acı vermedi gam

Bu kadar kar görmedi mi bu dam
         Gm
Mutluluk yarım, acı bize tam
      Bb                   Gm
Nazım Hikmet dedi bize "Ran"
        Am
Herkese tamam da bize mi haram

Kilo kilo millete bize mi gram
       Gm
Onlara New York bize mi İran
               Bb                 Gm
Benim yaptığım rap de başıma belam
Am
Yürü yürü boş ver takma devam

Yaz çiz babacım varsa kelam
      Gm
Az pislenmedi çamura bulan
       Bb                   Gm
Anladı o da git gavura sulan
        Am
Baban değil mi ki ananı bulan

Hayat dediğin sana pusuyu kuran
           Gm
İki dörtlükle de Apo kafanı kıran
               Bb                  Gm
Ve de rap dediğin sana tokadı vuran

Am
"Vur Vur" diyo bana bi tarafım

Bi tarafım da diyo "beni hadi durdur"
                                                 Gm
Bi tarafım cesur, bi tarafım da diyo bana "oğlum sus sus"
                                Bb
Vicdanım sel gibi de durmuyor namussuz
      Gm                   Am
Bize "yan" de oğlum yanalım
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar