Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - 366. Gün - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Ab                    Fm                 Gm
Kurulu bir makinayım, ya arıza yaparsam, istemediğim halde ya devrelerimi yakarsam
Ab                     Fm             Gm
Dik durmam gerek, ya yere yıkılırsam, ya bir çuval inciri mahveden ben olursam
Ab                 Fm                     Gm
Bir daha düşünecek olsam aynı yanlışı iki kere yapar mıydım sanmam
         Ab               Fm             Gm
Eyvahlar olsun bir daha kanmam ne de zor oluyor aradıklarımı bulmam
Ab                 Fm              Gm
Sorduğum soruların yanıtını almam, cevap belliyse sorusunu sormam
Ab                 Fm              Gm
Dişlerim sivri ama korkma ısırmam, bana bit lan artık, derler azalmam
Ab                Fm              Gm
Sohbeti ne de düzetek, haz almam, çoğundan hoşlandığımı pek sanmam
Ab                  Fm                Gm
İstediğim anda istediğim yerde olsam, süperman gibi istediğim yere uçup konsam

Ab        Fm    Gm                    Ab     Fm    Gm 
İnkarı bırak kabullen, kabullenmekten başka çaren yok
      Ab             Fm               Gm
Ne de zor oluyor aradıklarını bulman, zar zor zar zor
       Ab            Fm               Gm
Pek de zor oluyor aradıklarını bulman zar zor zar zor

Ab       Fm                     Gm
366.gün, yüzüm yine bana dönük, meskenim değişiyor maskenin ardı görüldüğü zaman
Ab                    Fm                  Gm    
Kırılıyor kaburgam, panda gibi soyu tükeniyor güvenimin, ormandaki ağaç kadar yalnızlık yakından
Ab                Fm                       Gm
Hey, bana güneş olur musun istesem çevremi saran karanlık şu perdeden
                 Ab              
Ben göremesem de uzakları şimdiden
Fm                       Gm
Bana her şey çok uzak be kendiliğinden beri kendimi bildiğimden
Ab                  Fm                         Gm
Emin değilim bilmek istediğimden, defalarca yıpranırsın bildiğinden
                Ab                    Fm                    Gm
İnkar etme kabullen peşindesin bildiğinde bildiğine pişman olacağını bilmene rağmen neden
Ab                           Fm                Gm
Bir tek aklın kaldı onu da senden aşıramazlar, ara ve bul çok uzun saklanamazlar ne o
Ab                     Fm                     Gm
Olacakları biliyorken çok fazla şaşıramazlar, tazı durdu artık koşturamazlar
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar